Honda na dopalaczach? Trzeci dzień sukcesów Repsola - Motogen.pl

Team Repsol Honda nie pozostawił złudzeń nikomu – trzeci dzień z rzędu pomarańczowe motocykle wypadły w testach najlepiej. Media natychmiast rozpoczęły spekulacje co mogło spowodować ten przypływ mocy.

Casey Stoner na Hondzie przypomina króliczka na koksie – udało mu się wczoraj pobić rekord toru Sepang, wykręcając czas przejazdu poniżej dwóch minut. Podczas gdy Rossi ma poważne powody do zmartwienia, a Lorenzo wypada średnio dobrze, Stoner jedzie jak nawiedzony, bo nie wypada tutaj użyć dosadniejszego porównania. Zaraz za nim utrzymują się Pedrosa, Dovizioso i Simoncelli, którzy zdominowali malezyjski tor w ciągu trzech dni testów. Zawodnicy teamu Repsol nie ukrywali swojego zadowolenia. Stoner potwierdził, że zdecydował się już na konkretne zestrojenie motocykla i zamierza rozwijać je podczas dalszych przygotowań. 'Czuję się coraz bardziej komfortowo na RC212V i nie mogę się doczekać rywalizacji w Katarze’ – powiedział Australijczyk. Pedrosa dodał, że podchodzą do kolejnych testów z optymizmem, jednak nie odrywają się od rzeczywistości, która wymaga jeszcze ogromnego wkładu pracy, a ona dopiero po dłuższym czasie przyniesie owoce.

Czy Honda zastosowała w motocyklu RC212V coś nowego, przypominającego dwusprzęgłową przekładnię DTC? Rozpoczęły się spekulacje, które podgrzał jeszcze na konferencji wicedyrektor HRC, Shuei Nakamoto, potwierdzając, że Honda zastosowała nowe elementy skrzyni biegów. Czyżby więc chodziło o coś nielegalnego? Nakamoto zażartował: 'Oczywiście, że HRC nie zastosowała niczego, co nie jest dopuszczone do użycia ale prawdą jest, że mamy w skrzyni biegów coś nowego, co pozwala na szybszą zmianę biegów. To nie jest DCT, ale nie to, że nie mogę powiedzieć, jak to działa… po prostu sam tego nie wiem’.

Cokolwiek nowego skrywają wnętrza Hondy, wyniki są tak obiecujące, że zapewne niejeden zastanowi się jeszcze co bierze Stoner i reszta teamu, że tak za… cnie przyspieszają.

Zestawienie trzeciego dnia testów na torze Sepang:

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 1m 59.665
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 1m 59.803
3. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 2m 0.163
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2m 0.541
5. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 2m 0.678
6. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 2m 0.966
7. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 2m 1.003
8. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 2m 1.194
9. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 2m 1.328
10. Hector Barbera ESP Aspar Team 2m 1.346
11. Valentino Rossi ITA Ducati Team 2m 1.469
12. Nicky Hayden USA Ducati Team 2m 1.469
13. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 2m 1.493
14. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 2m 2.034
15. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 2m 2.155
16. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 2m 2.410
17. Bike #T1 JPN Yamaha Test Rider 2m 2.457
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 2m 2.506
19. Bike #T2 JPN Yamaha test Rider 2m 3.016
 

Więcej o motocyklach Honda