Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Laboratorium

Honda Forza - skuter z wyższych sfer test, opinie i oceny

Kiedy w 1997 roku odebrałem prawo jazdy kategorii B, myślałem, że świat się skończy, w chwili gdy zamarzy mi się samochód z automatyczną skrzynią biegów. Nic takiego się nie stało. W 2009 roku w kwity wbito mi kategorię A i wtedy w głowie zrodziło mi się przekonanie, że fajne są tylko motocykle, a skuterami jeżdżą ci, którym nie chciało się poświęcić trzech miesięcy życia na zdobycie adekwatnych uprawnień. Myślałem tak do chwili, w której rozpoczął się mój romans z Hondą Forza – najdroższym i niewątpliwie najbardziej komfortowym spośród skuterów nie wymagających motocyklowego prawa jazdy, jakie można znaleźć w ofercie japońskiego producenta.

Świetna jakość wykonania, wysoka kultura pracy silnika, idealna wręcz trakcja i duże opony, które zapewniają pewność zarówno przy pokonywaniu nierówności, jak i gwałtownych hamowaniach, to tylko przedsmak udogodnień jakie oferuje Honda Forza.

Warta każdej złotówki

Nadal panuje powszechne przekonanie, że skuter powinien być tani, bo to przecież ekonomiczny środek lokomocji. Na szczęście rynek cały czas się zmienia i to zarówno po stronie nabywców, jak i producentów pojazdów.

 

Honda Forza to produkt klasy premium, za który trzeba zapłacić niemało bo – 20 800zł. Jeśli tak wyceniasz produkt, to musi on sobą coś reprezentować, wyróżniać się i mieć do tego solidne uzasadnienie. A Honda je ma i śmiało może to powiedzieć, stając do rywalizacji o klienta z takimi pojazdami jak: Piaggio X10, Piaggio Beverly S 125, Aprilia SR Max, Yamaha X-Max 125, Suzuki Burgman 125, czy Kymco Downtown.

Powrót do przyszłości

Maksi-skutery są duże i dość charakterystyczne, to trochę takie ciężarówki na dwóch kołach. Kreatywność twórców w nadawaniu kształtów tym bryłom jest jednak daleko posunięta i tak jak można się zachwycać designerskimi lodówkami, tak też można odnaleźć piękno w futurystycznej Hondzie Forza.

Przede wszystkim zwraca tu uwagę dbałość o szczegóły i estetyka wykonania. Skuter ma komplet ledowych świateł, które podkreślają nowoczesny wygląd pojazdu. Już wcześniej pisałem, że dziwi mnie opór producentów przed wprowadzeniem takiego oświetlenia na stałe do świata jednośladów. Według mnie wszystko co na ledzie daje do zrozumienia, że dopiero co zeszło z deski kreślarskiej i zostało wdrożone do produkcji, a ludzie, którzy płacą dużo za nowości motoryzacyjne, zdecydowanie chcą, by sąsiedzi o tym wiedzieli.

 

Honda Forza

 

Charakterystyczne są również białe kierunkowskazy w lusterkach oraz ostre cięcia linii nadwozia. Wszystko jest nowoczesne i technologiczne, a mi się to podoba.

 

Kolumna kierownicy jest odsunięta daleko od deski rozdzielczej i manewruje się nią znakomicie – być może pomaga w tym świetna trakcja skutera. Jeden mały ruch ciałem w kierunku skrętu, delikatny przeciwskręt i już, jak po sznurku jedziesz w złożeniu w zakręcie. Pojazd naprawdę prowokuje do szybszego latania po winklach. To trochę dziwne, bo masz świadomość wielkości i masy pojazdu, a z drugiej strony on daje Ci wyraźne zaproszenie do zabawy w przekładańca.

 

Zobacz dane techniczne Hondy Forza w naszym katalogu

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Honda

Pliki do pobrania

motogen_katalog_125.pdf
Katalog motocykli i skuterów 125
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Honda Forza w teście Motogen.pl

26
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści