Honda CBR125R – małe jest piękne - Motogen.pl

Na stoisku Hondy podczas targów Eicma 2010 nie brakuje oglądających. Jednym z powodów jest mała Honda CBR125R, która przeszła lifting przed przyszłorocznym sezonem.

W oczy najbardziej rzucają się nowe owiewki, których kształt przypomina motocykl VFR1200F, o czym wspominaliśmy już wcześniej. W dwuramienną ramę aluminiową włożono chłodzony cieczą, czterosuwowy, jednocylindrowy silnik z rozrządem SOHC. Generuje on 15 KM mocy maksymalnej przy 10 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 10.6 Nm przy 8250 obr./min. Zastosowano w nim nowoczesny elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI. Do tego dodajmy koła z odlewanego aluminium, przedni teleskopowy widelec 31 mm oraz zawieszenie tylne typu monoshock.

Maksymalna prędkość ważącej 137 kg Hondy CBR125R to 120 km/h. Jest ona przy tym niezwykle ekonomiczna – producent zapewnia o spalaniu oscylującym wokół 2,8 l/100 km.

Sportowy motocykl będzie dostępny wyłącznie na europejskim rynku w trzech opcjach kolorystycznych: czarnej (Asteroid Black Metallic), srebrno-pomarańczowej (Terra Silver Metallic SE) oraz trzykolorowej (Ross White Tricolour).

 

Więcej zdjęć małej Hondy już wkrótce w naszej relacji z tegorocznych targów Eicma.

Więcej o motocyklach Honda