Hero z kolejnymi udziałami w Erik Buell Racing - Motogen.pl

Przypomnijmy najpierw, co działo się w poprzednich „odcinkach”. W 2013 roku Hero MotoCorp przejęło 49% udziałów w Erik Buell Racing za kwotę 25 milionów dolarów. Dzięki temu Buell mógł nie tylko rozwijać swoją markę, ale również pracował nad projektami Hero. W nieco ponad rok Buell przedstawił dwa nowe modele motocykli, wystawił team w Superbike World Championship oraz Isle of Man Tourist Trophy i otworzył europejskie przedstawicielstwo. Sielanka trwała do kwietnia bieżącego roku, kiedy to Buell niespodziewanie ogłosił, że ma 20 milionów dolarów zadłużenia i nie jest w stanie go spłacić.

Amerykański oddział Hero MotoCorp poinformował, że kupił konsultingową część Erik Buell Racing za 2,8 mln dolarów. Niektóre media informowały wcześniej, że Hero w całości przejmie EBR, ale indyjski producent szybko zdementował te doniesienia. O co w takim razie chodzi? Erik Buell pracował nad projektami motocykli i skuterów, które następnie mają powstawać pod banderą Hero. Łącznie EBR miało stworzyć 17 projektów, ale dotychczas powstało 12. Pozostałe to motocykl HX250R, skutery elektryczne Leap i SimplEcity, iON napędzany ogniwami wodorowymi oraz RnT z silnikiem diesla.

Aktywa Erik Buell Racing zostały podzielone na kilka osobnych sekcji i każda z nich to przedmiot oddzielnej licytacji. Jak widać Hero nie zamierza przejmować Erik Buell Racing w 100%, a jedynie chce zabezpieczyć swoje projekty, które są w fazie rozwoju. Motocykl HX250R został pokazany w ubiegłym roku w Mediolanie, ale nie trafił jeszcze do masowej produkcji. Likwidacja EBR sprawiła również, że Hero będzie musiało zmienić swoje plany dotyczące pojawienia się w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Więcej o motocyklach Buell Autor: Wojciech Grzesiak