Harley-Davidson podsumowuje 2015 rok, prognozy na 2016 bez większych zmian - Motogen.pl

W czwartym kwartale 2015 roku Harley-Davidson zarobił 42,2 mln dolarów, co dało spory spadek w porównaniu z 74,5 mln dolarów w roku 2014. Przychód wyniósł 1,01 mld dolarów. W ciągu całego roku zysk ze sprzedaży motocykli Harley-Davidson wyniósł 752,2 mln dolarów, a przychód – 5,31 mld dolarów i jest to o prawie miliard dolarów więcej niż w roku 2014, kiedy przychody wyniosły 4,39 mld dolarów. Zysk jest jednak niższy o prawie 30 milionów dolarów. W 2015 roku ceny akcji Harley-Davidson spadły o 40%.

W czwartym kwartale 2015 roku w samych Stanach Zjednoczonych sprzedano 26 044 motocykli Harley-Davidson, co dało spadek o 3,4% w porównaniu do czwartego kwartału 2014 roku. Światowa sprzedaż wyniosła 46 857 sztuk, co dało spadek o 0,3%. Jedyne rynki, na których sprzedaż motocykli Harley-Davidson wzrosła to Kanada (12,3%) i region Azji i Pacyfiku (8,2%).

 

Przeczytaj również: Przyszłość Harley-Davidson – czyli dyrektor regionu opowiada o sytuacji i planach marki

Harley-Davidson planuje w tym roku dostarczyć od 269 000 do 274 000 motocykli, w tym od 78 000 do 83 000 sztuk ma trafić do klientów w pierwszym kwartale. W pierwszym kwartale 2015 roku sprzedano 79 589 motocykli marki Harley-Davidson. Są to prognozy znacznie niższe od tych z początku 2015 roku, kiedy producent zakładał, że dostarczy od 282 000 do 287 000 motocykli. Po trzecim kwartale zostały one przycięte.

Producent poinformował również, że zamierza wydać od 60 do 70 milionów dolarów na szeroko pojęte działania marketingowe. Wcześniej mówił nam o tym Rob Lindley w wywiadzie, który przeprowadziliśmy na targach EICMA. Producent chce dotrzeć do szerszej niż dotychczas rzeszy klientów, ponieważ obecna klientela po prostu się starzeje. Analitycy upatrują problemów również w tym, że w salonach jest wiele egzemplarzy używanych Harleyów pozostawionych w rozliczeniu. Często są to motocykle w bardzo dobrym stanie i bardzo dobrej cenie, co czyni je bardziej opłacalnym zakupem niż nowe.

Najlepszy wynik sprzedaży Harley-Davidson osiągnął w 2007 roku, kiedy do klientów trafiło 350 000 motocykli. Harley wprowadził już do oferty kilka ciekawych nowości, które powinny przyciągnąć do salonu młodszą klientelę. Producent organizuje również różnego rodzaju akcje dla kobiet i stara się je zachęcić do kupna swoich motocykli szerokim wachlarzem możliwości customizacji.

Więcej o motocyklach Harley-Davidson Autor: Wojciech Grzesiak