Harley-Davidson Sportster 72 i Softail Slim już w Polsce - Motogen.pl

Dzisiaj miała miejsce prezentacja dwóch nowości HD na sezon 2012. Mieliśmy okazję zobaczyć Sportstera 72 przywodzącego na myśl lata siedemdziesiąte oraz kolejnego członka rodziny Softail model Slim.

Pierwsza nowość Sportster 72 przyciąga wzrok dzięki brokatowemu lakierowi, sporej ilości chromów i wysokiej kierownicy. Od razu widać, że maszyna wykorzystuje, podobnie jak zeszłoroczny 48, modę na styl vintage. Tym razem jednak królują lata 70-te. Do tego oczywiście sprawdzony silnik oraz komponenty.

Zadziwiające jest to, że mimo wykorzystania znanych już z innych modeli części i dołożeniu tylko kilku „nowych” elementów motocykl prezentuje się świeżo i ciekawie. Od razu należy tutaj jednak zaznaczyć, że maszyna dużo lepiej wygląda na żywo, kiedy z bliska widać mieniące się w słońcu drobinki brokatu (lakier Hard Candy Big Red Flake) na zbiorniku i błotnikach. Nie zabrakło też takich smaczków jak białe boki opon, stylizowane logo 72, pojedyncze siedzenie czy klasyczny zbiornik typu orzeszek o pojemności 7,9 litra.

Ten motocykl stworzono do jazdy codziennej, ale także do lansu podczas przejazdów z jednego do drugiego klubu. Będzie się mocno wyróżniał wśród czarnych, matowych i ciemnych jednośladów. Co ciekawe Seventy-Two ma kosztować 48 tysięcy złotych.

Cechy charakterystyczne modelu Sportster 72:
• Chłodzony powietrzem silnik Evolution™ pojemności 1200 ccm z elektronicznym, sekwencyjnym wtryskiem paliwa, generujący 96Nm przy 3500 obr./min.
• Lakierowany proszkowo na szaro, silnik z chromowanymi osłonami.
• Dostępne schematy kolorystyczne: lakier brokatowy Hard Candy Big Red Flake z lamówkami na błotnikach i zbiorniku paliwa oraz standardowe malowanie Denim Black i Big Blue Pearl.
• Klasyczny zbiornik paliwa w kształcie orzeszka mieszczący 7.9 litra paliwa.
• Opony Dunlop z białym bokiem: 21 calowa na przód (MH90-21) i 16 calowa na tył (150/80B16).
• Chromowane koła stalowe ze szprychami.
• Wysoka kierownica mini-ape zamontowana na dwucalowych podpórkach.
• Okrągła osłona filtra powietrza z nową, wklęsłą pokrywą o średnicy 8 cali.
• Podcięty tylny błotnik eksponujący tylną oponę.
• Podwójny wydech z dwoma chromowanymi tłumikami.
• Pojedyncze, winylowe siedzenie z teksturą.
• Montowany na kierownicy prędkościomierz w chromowanej obudowie.
• Chromowane rozpórki tylnego błotnika.
• Chromowane sprężyny tylnych amortyzatorów z możliwością wstępnego ustawienia.
• Wysunięte do przodu podnóżki.

Softail Slim to już zupełnie inna bajka. Tu nie czuć takiego powiewu świeżości jak w wypadku sportstera. Niektórzy stwierdzają, że wygląda jak odchudzony Fat Boy. Coś w tym stwierdzeniu jest szczególnie kiedy spojrzymy na przód motocykla, a przede wszystkim na lampę i jej oprawę. Poza tym Slim nawiązuje nieco do stylu retro i klasycznych boberów z lat 50-tych. Centrum motocykla to oczywiście silnik do tego proste linie, pojedyncze, nisko umieszczone siodło, mała ilość chromów no i oczywiście kierownica typu Hollywood z charakterystycznym szerokim wygięciem i poprzeczną belką. Kiedyś w tym miejscu lądowały światełka i inne elementy, ciekawe zresztą co z tą belką zrobią obecni kierowcy. Styl retro podkreśla również lśniąco czarna konsola na zbiorniku paliwa wyposażona w prędkościomierz nawiązujący wyglądem do minionych lat.

Mimo tego, że podchodząc do Softaila Slim ma się wrażenie, że ja chyba gdzieś widziałem/am ten motocykl tylko jakby w nieco większej wersji, maszyna może się podobać. Nie jest tak „ociężała” jak Fat Boy, a klasyczne proste linie oraz monochromatyczna kolorystyka oraz takie smaczki jak konsola na baku, kierownica itp. tworzą pewien klimat.

Cechy charakterystyczne modelu Softail Slim:
• Sztywno montowany w ramie, chłodzony powietrzem, balansowany silnik Twin Cam 103B™ o pojemności 1690 ccm z ACR (Automatic Compression Release – automatyczny dekompresator) uzyskujący 132Nm przy 3250 obr./min.
• Lakierowany proszkowo na czarno silnik z polerowanymi osłonami.
• 6-cio stopniowa skrzynia biegów Cruise Drive™.
• Chromowany wydech typu shotgun ze skośnie ściętymi końcówkami tłumików.
• Owalna, lakierowana na czarny połysk osłona filtra powietrza.
• Klasyczny zbiornik paliwa Fat Bob® mieszczący 18.9 litra paliwa.
• Czarna konsola typu “kocie oko” z tarczą prędkościomierza w stylu retro.
• 16 calowe opony Dunlop na przód (MT90B16) i tył (MU85B16).
• Lakierowane na czarno, stalowe koła ze szprychami.
• Szeroka kierownica typu Hollywood z rozpórką.
• Lakierowana na czarny połysk, obudowa reflektora z chromowaną obręczą.
• Lakierowana na czarny połysk, obudowa podstawy przedniego reflektora.
• Podłogi kierowcy w stylu retro, w kształcie półksiężyca.
• Podcięty tylny błotnik eksponujący tylną oponę.
• Skrócony błotnik przedni typu FL.
• Kierunkowskazy tylne zintegrowane ze światłami stopu i pozycyjnymi.
• Pikowane, pojedyncze siedzenie.
• Lakierowane na czarny połysk, rozpórki tylnego błotnika.
• Lakierowany na czarny połysk, zbiornik oleju w kształcie podkowy.
• Dostępne kolory: Vivid Black, Denim Black i Ember Red Sunglo.
• Pakiet Bezpieczeństwa zawierający: system zabezpieczeń (Smart Security System) z kluczykiem zbliżeniowym „hands-free” oraz ABS.

Patrząc na obie tegoroczne nowości w bogatej już rodzinie HD trzeba stwierdzić, że marka coraz mocniej nastawia się na młodszego klienta. Zadziwia też fakt iż z ograniczonej ilości dostępnych klocków (elementów motocykli), za pomocą tylko drobnych detali i kolorystyki, Harley zdołał wnieść do swojej oferty coś świeżego.
 

Więcej o motocyklach Harley-Davidson