Harley-Davidson Roadster – syn anarchii - Motogen.pl

Cały ten agresywny wizerunek tworzy pozycja za kierownicą – szeroko rozstawione nogi, a na obniżonej kierownicy ramiona, sylwetka pochylona lekko do przodu sugerująca szykującego się do ataku zbira. Dosiadasz go i czujesz, że żyjesz. Początkowo – w szczególności jeśli właśnie się przesiadłeś z jakiegoś totalnie użytkowego i ergonomicznego japończyka – wydaje ci się, że trudno będzie ci opanować prowadzenie Roadstera. Na pierwszych światłach pewnie nieomal się wywalisz zahaczając o rozmieszczone centralnie ponadnormatywnie długie podnóżki. Ale za chwilę nauczysz się, jak obchodzić się z tym sprzętem, zaczniesz agresywnie pokonywać zakręty i cieszyć się każdym kilometrem.

 

Harley-Davidson Roadster

Niewolnik wizerunku

Harley-Davidson przez wiele lat był postrzegany jako motocykl przeznaczony do poruszania się po długich, szerokich prostych. Tymczasem Roadster burzy kompletnie tę niesłuszną opinię. Jest zdecydowanie nastawiony na osiągi, a do tego wygląda jak customowa maszyna. Harley od dłuższego czasu dąży do zmiany wizerunku w myśl zasady, że ich motocykle są dla wszystkich, a produkując takie modele jak Roadster, jest na dobrej drodze. Ten sprzęt zdecydowanie przypadnie do gustu nabywcom w Europie, gdzie Harley-Davidson sprzedaje się coraz lepiej w przeciwieństwie do rodzimych Stanów Zjednoczonych.

Kolejna wersja Sportstera?

Harley-Davidson Roadster to najbardziej zorientowany na osiągi Sporster i jednocześnie chyba najbliższy sportowi motocykl od czasów XR1200, którego produkcję zawieszono. Jest napędzany niezmienioną, chłodzoną powietrzem jednostką V-twin Evolution.


Od nowa skonstruowano podwozie, elementy zawieszenia oraz hamulce. Z przodu zainstalowano koło o średnicy 19 cali i dwie tarcze, a z tyłu obręcz o średnicy 18 cali. Tyłek Harego poszedł do góry i to nadało mu bardziej agresywnego cafe racerowego sznytu.


Harley zyskał również ciekawy stylistycznie analogowy obrotomierz oraz elektroniczny prędkościomierz. Wizerunku dopełnia malutki 12,5-litrowy bak w kształcie orzeszka ziemnego oraz przykrócone błotniki i piękne koła z odlewu z aluminium z pięcioma rozdzielonymi ramionami.

 

Zobacz dane techniczne motocykla Harley-Davidson Roadster w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

 

Podwozie i prowadzenie

Roadster to jednak nie tylko nowa jakość w zakresie stylistyki. Z przodu tego modelu znalazł się dłuższy i grubszy odwrócony widelec przedni o średnicy 43 mm, a z tyłu regulowane zawieszenie. Dzięki niemu jest lepsze tłumienie, a motocykl mniej nurkuje podczas hamowania. Roadster ma równolegle spory skok zawieszenia wynoszący 115 mm z przodu i 80 mm z tyłu.

 

Zdecydowanie wyróżniają się tu hamulce. Dwutłoczkowe zaciski z przodu i z tyłu pojazdu doskonale radzą sobie z wyhamowaniem ponad 250 kg masy pozwalając na naprawdę świetną kontrolę pojazdu na krętych drogach, gdzie cały czas operuje naprzemiennie hamulec z gazem.

 

Harley-Davidson Roadster

 

Silnik i skrzynia biegów pozostają nietknięte. W tym roku konstrukcja Evolution kończy już 30 lat. Chłodzona powietrzem jednostka napędowa Roadstera jest bardzo przyjazna w obsłudze i ma duży moment obrotowy. Brzmi też całkiem przyjaźnie. Aż chciałby się ją lekko podrasować, jeśli chodzi o moc, by nadążała za sportowym wyglądem całego motocykla. Co nie oznacza, że Roadsterem nie pojeździsz agresywnie, wręcz przeciwnie, 1200 da ci dużo frajdy, a i na autostradzie nie będziesz odstawał.

Dla kogo i za ile?

Roadster to motocykl, który doskonale wpisuje się w aktualnie panujące trendy. Stylistyka rodem z wyścigów z lat 50. ubiegłego stulecia niewątpliwie ujmie za serca wszystkich fanów cafe racerów oraz fanów miejskiego stylu. Sportowy charakter motocykla dodatkowo czyni go kompleksowym i sprawia, że potencjalni nabywcy zwrócą ku niemu oczy nie tylko ze względu na niebanalne wzornictwo, ale również na osiągi.


Nie ma tu miejsca by zarzucić że Roadster „nie jeździ, nie skręca, czy nie hamuje”. To również znakomita baza dla fanów customizacji, gdyż większość akcesoriów stworzonych do każdego Sportstera tutaj również się znakomicie wpasuje. Biorąc pod uwagę cenę wynoszącą 56 800 zł, uwzględniająca wszystkie wyżej wymienione usprawnienia w stosunku do pozostałych Sportsterów, Roadster wydaje się być okazją.

 

 

Zobacz dane techniczne motocykla Harley-Davidson Roadster w naszym katalogu motocykli

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany