Fabrizio przejmuje kontrolę - Motogen.pl

Podczas ostatnich minut ponad dwugodzinnej sesji testowej na torze Imola zawodnik Xerox Ducati – Michel Fabirizio jechał łeb w łeb z zawodnikiem Yamahy – Benem Spiesem. W końcu udało mu się zdobyć czołowe miejsce.

Po zmianie miejsc ze Spiesem, Fabrizio powiedział:
Spędziliśmy dziesiejszy dzień na zabawie z ustawieniami motocykla, więc w ciągu następnego dnia skoncentrujemy się na oponach. Ustanowiłem dziś swój najlepszy czas na nowej gumie, jednak jest wiele innych opcji do sprawdzenia.

Dobrze jest być szybkim, a dzisiaj nie było to tylko jedno okrążenie. Większość czasu spędziliśmy pracując nad wyścigiwymi ustawieniami, na czas kiedy przyjedziemy tu we wrześniu, powiedział Fabrizio po wczorajszych testach.

Ben Spies pracował nad ustawieniami elektroniki oraz nad podwoziem i geometrią. Udało mu się osiągnąc drugi czas i znaleźć się przed Jonathanem Reą.

Rea spędził pierwszy dzień sesji na zapoznaniu się z torem, potem przetestował zawieszenie i pozycję jazdy. Zawodnik Ten Kate zakończył dzień 77 okrążeniami i trzecim czasem.

Brytyjczyk powiedział: To był dobry dzień podczas, którego świetnie się bawiłem. Trochę podnieśliśmy motocykl i to była dosłownie jedyna zmiana.

Ruben Xaus był jedną z niespodzienak tego dnia. Zajął on czwarte miejsce, znajdując się tym samym przed Carlosem Checą. Shane Byrne spadł z trzecieg miejsca na szóste. Zawodnik był jednak zadowolony, bo w przeciwieństwie do swoich rywali, nie założył nowych opon swojemu Ducati.
 

1. 84 M. FABRIZIO ITA Ducati Xerox Team Ducati 1098R 1’50.686 1’49.164 1’49.164
2. 19 B. SPIES USA Yamaha WSB Yamaha YZF R1 1’51.005 1’49.262 1’49.262
3. 65 J. REA GBR HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1’51.166 1’49.684 1’49.684
4. 111 R. XAUS ESP BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 1’52.714 1’49.823 1’49.823
5. 7 C. CHECA ESP HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1’50.342 1’49.842 1’49.842
6. 67 S. BYRNE GBR Sterilgarda Ducati 1098R 1’50.813 1’50.305 1’50.305
7. 66 T. SYKES GBR Yamaha WSB Yamaha YZF R1 1’52.084 1’50.402 1’50.402
8. 91 L. HASLAM GBR Stiggy Racing Honda Honda CBR1000RR 1’51.379 1’50.586 1’50.586
9. 57 L. LANZI ITA DFX Corse Ducati 1098R 1’51.389 1’50.797 1’50.797
10. 71 Y. KAGAYAMA JPN Suzuki Alstare BRUX Suzuki GSX-R 1000 K9 1’51.142 1’50.861 1’50.861
11. 9 R. KIYONARI JPN Ten Kate Honda Racing Honda CBR1000RR 1’52.905 1’50.868 1’50.868
12. 56 S. NAKANO JPN Aprilia Racing Aprilia RSV4 Factory 1’52.578 1’51.055 1’51.055
13. 121 J. HOPKINS USA Stiggy Racing Honda Honda CBR1000RR 1’52.193 1’51.270 1’51.270
14. 76 M. NEUKIRCHNER GER Suzuki Alstare BRUX Suzuki GSX-R 1000 K9 1’52.021 1’51.276 1’51.276
15. 14 M. LAGRIVE FRA Honda Althea Racing Honda CBR1000RR 1’51.983 1’51.339 1’51.339
16. 53 A. POLITA ITA Celani Race Suzuki GSX-R 1000 K9 1’52.729 1’51.683 1’51.683
17. 3 M. BIAGGI ITA Aprilia Racing Aprilia RSV4 Factory 1’52.125 1’51.738 1’51.738
18. 11 T. CORSER AUS BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 1’51.746 1’52.636 1’51.746
19. 10 F. NIETO ESP DFX Corse Ducati 1098R 1’53.281 1’51.909 1’51.909
20. 100 M. TAMADA JPN Kawasaki World Superbike R.T.Kawasaki ZX 10R 1’54.040 1’52.008 1’52.008
21. 23 B. PARKES AUS Kawasaki World Superbike R.T.Kawasaki ZX 10R 1’52.743 1’52.482 1’52.482
22. 77 V. IANNUZZO ITA Squadra Corse Italia Honda CBR1000RR 1’54.514 1’53.535 1’53.535

Źródło: motorcyclenews.com

Więcej o motocyklach Ducati