[EICMA] Nowości Vespa na rok 2020 zaprezentowane przez Piaggio Group - Motogen.pl

Vespa Primavera Sean Wotherspoon

Vespa Primavera Sean Wotherspoon to specjalna wersja modelu Primavera, stylizowana przez Seana Wotherspoona – jednego z najbardziej kreatywnych, amerykańskich projektantów przestrzeni. Sean ze stalowego nadwozia Vespy Primavera wydobył nowy styl nawiązujący do społeczności miejskiej, ale mogący spodobać się wszystkim.

Vepa Primavera Sean Wotherspoon…

Nadał mu własny charakter, czerpiąc natchnienie z ukochanego stylu old school i korzystając z kalejdoskopowego podejścia mix&match (mieszaj i łącz) zakorzenionego w latach ‘80 i ‘90. Malowanie wyróżnia się eksplozją kolorów, zdominowaną odcieniami żółtego, czerwonego, ciemnozielonego i akwamarynowego, wraz z domieszką pewnej ekstrawaganckiej nonszalancji.

Do stworzenia swojej kombinacji Sean użył materiałów takich jak metal, plastik, aksamit i guma.
Projekt obejmuje również dedykowany kask i kolekcję odzieży ulicznej, do której należą cztery koszulki i nowoczesny dres.

Vespa Primavera (RED)

Vespa Primavera 125 (RED) to specjalna wersja modelu Primavera wyróżniająca się charakterystycznym czerwonym malowaniem Rosso (RED), obejmującym nadwozie i obręcze kół. Takie połączenie tworzy wyjątkowy i niepowtarzalny styl. Charakterystycznym dodatkiem jest kultowe logo Vespa (RED), którego biel wyśmienicie kontrastuje z barwą nadwozia.

Vespa Primavera 125 (RED)

Vespa Primavera 125 (RED) napędzany jest nowoczesnym silnikiem jednocylindrowym i-get o pojemności 125 ccm chłodzonym powietrzem, wyposażonym we wtrysk paliwa oraz trzyzaworową głowicę.

Vespa Racing Sixties

Vespa Racing Sixties to specjalna seria inspirowana najbardziej klasyczną estetyką wyścigową, czyli latami ‘60. Dzięki wyrafinowanym modelom bazowym – Vespa Sprint (o pojemności silnika 50, 125 i 150 cm3) i GTS Super (o pojemności silnika 125 i 300 cm3), nowe Racing Sixties charakteryzują się innowacyjną grafiką świetnie harmonizującą z klasycznym nadwoziem.

Vespa GTS Racing Sixties…

Dwa warianty kolorystyczne mają różne charaktery; pierwszy (żółto-zielony) jest nieco nostalgiczny, drugi (czerwono-biały) charakteryzuje nowoczesność, świeżość i dynamika. W skuterach Vespa Sprint i GTS Super Racing Sixties zrezygnowano z chromów na rzecz felg w złotym metaliku, co wraz z siedzeniem z miękkiego, aksamitnego nubuku pokrytego PCV, podnosi prestiż i ekskluzywność serii Racing Sixties.

Vespa GTS Racing Sixties…

Vespa Elettrica 70 km/h

Wierny roli innowatora, model Vespa Elettrica ewoluuje. Wersja 70 km/h właśnie zaprezentowana na targach EICMA przejmuje rolę pojazdu flagowego w rodzinie skuterów elektrycznych. „Mniejszy” model 45 km/h homologowany był jako motorower, o przeznaczeniu do użytku głównie w mieście. Lepsze osiągi oferowane przez wersję Elettrica 70 km/h (homologowaną jako motocykl) są wynikiem doświadczeń zdobytych przez Grupę Piaggio z silnikiem i akumulatorem litowo-jonowym oraz optymalizacją ich działania.

Vespa Elettrica 70 km/h

Zmiany nie wpływają na zasięg, który pomimo wyższych osiągów pozostaje niezmienny. W trybie ECO z prędkością ograniczoną do 45 km/h, Vespa Elettrica 70 km/h gwarantuje przebieg 100 km pomiędzy ładowaniem akumulatorów. W trybie POWER zasięg zmniejsza się do 70 km. Ukłonem w stronę otoczenia jest zmiana przełożenia końcowego, która pozwoliła na ograniczenie emisji hałasu układu napędowego.

Vespa Elettrica 70 km/h wyróżnia się kilkoma szczegółami stylistycznymi: w kolorze czerwonym wykonano logo „Elettrica”, sprężynę przedniego amortyzatora, a także elementy na osłonie jednostki napędowej.

Więcej o motocyklach Vespa