EICMA 2016: Honda X-ADV - maksi skuter do zadań specjalnych - Motogen.pl

O ile X-ADV jest przewrotny w swojej formie, o tyle technologicznie sprawy wyglądają już bardziej przyziemnie. Sercem X-ADV jest dwucylindrowy, ośmiozaworowy, rzędowy silnik o pojemności 745 cm3. Jego moc to niecałe 55 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 68 Nm.

Zawieszenie z przodu i z tyłu jest regulowane, ale z tyłu mamy możliwość regulacji jedynie dla napięcia wstępnego. Rama została wykonana ze stali. X-ADV będzie oferowany ze skrzynią manualną oraz DCT. Za hamowanie odpowiadają tarcze o średnicy 310 mm. Oczywiście motocykl będzie wyposażony w system ABS.

Jeśli chodzi o komfort, to mamy do dyspozycji system Smart Key – czyli bezkluczykowego odpalania, szybę regulowaną w pięciu płaszczyznach, spory schowek o pojemności 21 litrów oraz gniazdo 12V. Opcjonalnie X-ADV będzie można wyposażyć w kufer centralny występujący w dwóch wersjach – 35 litrów oraz 45 litrów.

Wymiary prezentują się przyzwoicie. Prześwit wynosi 162 mm, a kanapa znajduje się na wysokości 820 mm. X-ADV odstrasza jedynie wagą 238 kilogramów włączając w to płyny eksploatacyjne i paliwo. Jedno jest pewne – z X-ADV wyróżnicie się nie tylko w mieście, ale przede wszystkim na szutrowych szlakach.

Autor: Wojciech Grzesiak