EICMA 2016: Honda CRF250 Rally - bądź rajdowcem na swoim podwórku - Motogen.pl

Honda długo kazała nam czekać na małą rajdówkę. Pierwsze informacje pojawiły się w marcu 2015 roku, kiedy Honda zaprezentowała model koncepcyjny. Z kolei kilka miesięcy później – w listopadzie producent opatentował nazwę w Europie, ale na targach EICMA 2015 musieliśmy obejść się smakiem. Wreszcie jest – CRF250 Rally.

Motocykl został zaprojektowany tak aby każda przejażdżka była przygodą. Możecie się nim poruszać codziennie do pracy, a w weekend zabrać na bezdroża. Honda CRF250 Rally bazuje na CRF250L. Jednak ma prześwit wyższy o 15 mm (270 mm). Oprócz tego motocykl wyposażono w przedni amortyzator Showa dłuższy o 50 mm od standardowego. Z tyłu mamy zawieszenie Pro-Link ze skokiem wynoszącym 265 mm, co daje nam 25 mm więcej niż w CRF250L. Wahacz i obręcze zostały wykonane z aluminium. Hamulce wyposażono w tarczę pływającą o średnicy 296 mm i system ABS.

Co w silniku? Moc wynosi 25 koni mechanicznych, a moment obrotowy – 22,6 Nm. Silnik spełnia normy Euro 4. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 10,1 litra, a deklarowany zasięg to około 320 kilometrów. Silnik współpracuje z sześciostopniową skrzynią biegów. Waga motocykla z płynami i paliwem wynosi 157 kilogramów.

Żeby móc bezpiecznie podróżować po drogach publicznych motocykl wyposażono w światła LED oraz kierunkowskazy LED. Na elektronicznym wyświetlaczu umieszczono prędkościomierz, obrotomierz, zegarek i wskaźnik paliwa. Motocykl będzie dostępny w kolorze czerwonym z białymi, niebieskimi i czarnymi akcentami znanymi z motocykli zespołu HRC.

Autor: Wojciech Grzesiak