Dżinsy Modeka Denver Wax – na słońce i deszcz - Motogen.pl

Wygląd

Spodnie Modeka Denver Wax to wygodne, choć nieco sztywne (woskowany materiał) dżinsy motocyklowe. Krój przypomina trochę spodnie typu dzwony, w których nogawki od kolan rozszerzają się ku dołowi. Ułatwia to praktycznie dopasowanie do każdego rodzaju butów motocyklowych. Spodnie są czarne z kontrastowymi żółto-pomarańczowymi szwami. Dobrze prezentują się na motocyklu, jak i w codziennym użytkowaniu, bez względu na to, czy założymy koszulę, czy T-shirt. Kieszenie umieszczone są klasycznie, czyli dwie z tyłu, dwie z przodu plus jedna mała wewnętrzna. Spokojnie  zmieści się smartfon, który nie będzie przeszkadzał podczas jazdy.

Jakość

Już pierwszy rzut oka na dżinsy Modeka Denver Wax wskazuje, że mamy do czynienia z porządnym produktem. Gruby woskowany denim z  dobrze wykończonymi szwami zrobił na mnie naprawdę dobre pierwsze wrażenie. Spodnie zapinane są na guzik i zamek YKK. Nogawki wykończono podwójnym szwem. Mają też wzmocnienie ochronne z Kevlaru DuPont na kolanach, biodrach i pośladkach. Modeka pokazuje, iż trzyma wysoki standard swoich produktów.

Bezpieczeństwo

Jak wspomniałem, w najbardziej zagrożonych miejscach dżinsów Modeka Denver Wax, takich jak kolana, biodra czy pośladki, chroni nas podszewka z  Kevlaru firmy DuPont, który, jak podaje producent, jest pięciokrotnie mocniejszy od stali w przeliczeniu na jednostkę masy. Kevlar jest naprawdę dobrze przyszyty i daje poczucie bezpieczeństwa. W komplecie ze spodniami otrzymujemy protektory kolanowe certyfikowane wg EN 1621-1. Oczywiście można je wyjąć, a mocowane są w kieszonkach podszycia spodni. Niestety, nie znalazłem regulacji wysokości protektorów, co jest trochę uciążliwe. Dodatkowo otrzymujemy – wykonane z pianki absorbującej uderzenia – ochraniacze biodrowe, które montowane są również w systemie kieszonek.

W praktyce

Mimo że spodnie Modeka Denver Wax wyposażono w ochraniacze, są wygodne w codziennym użytkowaniu. Gdy przemieszczamy się w ruchu miejskim, możemy jeździć w temperaturach od 9-10 do ok. 20-22 stopni.


Obawiałem się problemów z przewiewnością ze względu na woskowany materiał, który chroni nas przed przemakaniem. Jak się okazało, zabieg ten ma nieznaczny wpływ na zakres górnej temperatury użytkowania. Nadmierne ciepło odczuwamy od 20-22 stopni, gdy np. w spodniach z outlastem granica ta przesuwa się do 25-27 stopni.


Jednak coś za coś. Woskowana tkanina ma podwyższoną odporność na przemakanie. Dzięki dżinsom Modeka Denver Wax zmienna pogoda nie jest nam straszna i nie musimy wozić ze sobą dodatkowych wodoodpornych spodni. Woskowany materiał bardzo skutecznie odpycha krople wody, które spływają po powierzchni tkaniny. Oczywiście przy dłuższej podróży w deszczu spodnie się poddadzą.


Zakładam jednak, że spodni tego typu używamy głównie w mieście, a to daje nam komfort bezpiecznego dotarcia do punktu docelowego bez przemoczenia do suchej nitki.


Dżinsy Modeka Denver Wax testowałem na motocyklu typu naked w różnych warunkach pogodowych. Podczas jazdy rozszerzone nogawki na szczęście nie mają tendencji do trzepotania przy większych prędkościach, zwłaszcza kiedy założymy je na wysokie buty, np. sportowe lub turystyczne. Spodnie pozwalają na wygodne wsiadanie i zsiadanie z motocykla, nie krępują ruchów.


Długość nogawek wydaje się dobrana optymalnie. Nie podciągają się po zajęciu pozycji na motocyklu, niezależnie od rodzaju butów. Jednocześnie podczas chodzenia nie wloką się po ziemi czy podłodze, możemy więc spokojnie używać ich na co dzień. Siedzenie przy biurku nie różni się, poza ochraniaczami, niczym od siedzenia w „cywilnych” dżinsach.


Ochraniacze kolanowe są plastyczne i układają się do naszej pozycji, więc łatwo się przyzwyczaić. Natomiast pianki biodrowe możemy wyjąć i włożyć bez konieczności ściągania spodni.


Ostatnie słowo na temat kieszeni. Jedyny mankament, jaki zauważyłem, to kąt otworów kieszeni przednich – trzeba uważać, bo mogą nam wypaść drobne monety.

Podsumowanie

Modeka Denver Wax to bardzo wygodne, wszechstronne  i funkcjonalne dżinsy, które nadają się do jazdy na nakedach, cruiserach czy chopperach w temperaturach od 9 do 22 st. C także podczas deszczu. Nadają się szczególnie do jazdy po ulicach i na krótkie wypady za miasto.

 

Zalety i wady

ZALETY WADY

– komfort na motocyklu i na co dzień,

– wodoodporność

– dobra i wysoka jakość wykonania i użytych materiałów,

– ochraniacze kolan i bioder w zestawie

– brak możliwość zamocowania ochraniacza kości ogonowej,

– trochę płytkie kieszenie przednie

 

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany