Dunlop opracował zaawansowaną oponę koncepcyjną dla najnowszego, ręcznie zmontowanego Kruggera - Motogen.pl

Warszawa, 17 maja 2018 r. – Krugger Motorcycles przedstawił najnowszy motocykl, zmontowany ręcznie we współpracy z firmami Triumph Benelux i Dunlop. Niezwykłe piękno Krugger Special z pewnością przyciągnie fanów motocykli. Dodatkowym atutem intrygującego modelu Bonneville Bobber 1200 są charakterystyczne opony, specjalnie zaprojektowane przez brytyjską markę.

Zlecono firmie Dunlop stworzenie indywidualnej opony, która będzie odzwierciedlać wyjątkowy styl zmodyfikowanego Triumpha. Ogumienie Dunlop Krugger, oparte na sprawdzonej konstrukcji Alpha-13, prezentuje innowacyjne koncepcje brytyjskiej marki dla przyszłości projektowania opon.

Dunlop Alpha-13 Krugger  wyróżnia się laserowo wycinaną rzeźbą bieżnika. Specjalny bieżnik o matowym wykończeniu szybciej się nagrzewa, co doskonale pasuje do krótkich i szybkich przejażdżek, na które najczęściej wybierają się użytkownicy motocykli klasy Custom. Pojazdy te często również biorą udział w pokazach i sprintach, a faktura bieżnika pomoże w zapewnieniu właściwych parametrów trakcyjnych nawet już przy zimnym starcie.

Proces laserowego rzeźbienia pozwolił na umieszczenie logo Krugger na powierzchni bieżnika opony, co dodatkowo podkreśla indywidualny charakter projektu. Dunlop zdecydował się stworzyć ogumienie koncepcyjne Krugger na bazie produktu Alpha-13 aby wykorzystać sprawdzone możliwości na drodze i torze. Mieszanka MultiTread jest jednym z najważniejszych elementów opony Alpha-13. Kolejnym jest teksturowany bieżnik z przykuwającą uwagę, charakterystyczną środkową częścią, gdzie mieszanka została opracowana pod kątem maksymalizacji trakcji przy gwałtownym przyspieszaniu.

Dunlop Alpha-13 znajduje zastosowanie w wyścigach na całym świecie, w tym w amerykańskiej serii AMA i brytyjskich wyścigach Thundersport.

Krugger ma długą historię w tworzeniu indywidualnych wersji motocykli. Od 2002 roku firma zdobyła ponad 30 międzynarodowych nagród za ręcznie składane konstrukcje. Znany producent motocykli zaprosił do współpracy markę Dunlop w 2016 roku, przy okazji projektowania modelu Yard Built Supercharged Yamaha SR400. Owocne  współdziałanie obu marek jest dalej kontynuowane przy modelu Bobber.

Fred Krugger opisuje osobiste zaangażowanie w rozwój koncepcyjnej opony. „Inżynierowie Dunlop z Centrum Innowacji w Luksemburgu poprosili mnie o przedstawienie wymagań wobec opony, zarówno w zakresie osiągów, jak i stylu odzwierciedlającego wizerunek Bobbera. Miałem przywilej obserwować projektantów przy pracy i wpływać na wzornictwo opony, które stało się integralnym elementem niepowtarzalnego wizerunku motocykla”.

Więcej o motocyklach Triumph