Ducati wycofuje się z WSBK - Motogen.pl

Według oficjalnej informacji, po raz pierwszy od 1988 roku na paddocku WSBK w 2011 roku zabraknie fabrycznego teamu Ducati.

Już jakiś czas temu do uszu miłośników Superbike docierały niepokojące i, jak się wydawało, mało realne plotki, że Ducati ma plany wycofania się z serii WSBK. Niestety, okazało się, że jest to prawda i fabryczny team producenta z Bolonii nie pojawi się na paddocku w przyszłym sezonie. Oprócz tego mniej teamów prywatnych będzie mogło korzystać z pomocy i maszyn dostarczanych przez Ducati.

Przypomnijmy, że Ducati wraz ze swoim teamem fabrycznym uczestniczyło w wyścigach tej serii właściwie od jej początku (od 1988 roku), zdobywając szesnaście tytułów w klasie producentów motocykli i trzynaście indywidualnych tytułów Mistrzów Świata.

Jak tłumaczył Gabriele Del Torchio, prezes Ducati: 'Takie działanie jest częścią, nowej specyficznej strategii marki, której celem jest dalszy rozwój technologii wykorzystywanych w motocyklach, które trafią na rynek w najbliższych latach. Aby to osiągnąć zespoły techniczne zaangażowane obecnie w zespół fabryczny Superbike zajmą się teraz rozwojem Hypersportów homologowanych na normalne ulice oraz maszyn stricte torowych.

Chciałbym podziękować Noriemu i Michaelowi i wszystkim kierowcom, którzy przyczynili się do tworzenia wspaniałej historii Ducati w Superbikach, ale przede wszystkim chciałbym podziękować pracownikom Ducati. To ich ciężka praca i profesjonalizm pozwalały nam na osiąganie takich rezultatów. Wielkie podziękowania należą się również naszym partnerom, przede wszystkim Xeroxowi. Chciałbym również wyrazić wdzięczność braciom Flammini, którzy tak długo kierują mistrzostwami oraz FIM-owi’.

Infront Motor Sports w oficjalnej informacji prasowej wyraził zdziwienie oraz rozczarowanie decyzją Ducati, szczególnie że marka z Bolonii zbudowała większość swojej historii oraz reputacji właśnie na zwycięstwach w WSBK. Jeszcze w zeszłym roku do ostatniej rundy w Portimao Ducati walczyło o tytuł Mistrzowski, pokazując, że model 1198 jest wysoce konkurencyjną maszyną.

Paolo Flammini, dyrektor generalny Infront Motor Sport: 'Jesteśmy zaskoczeni i rozczarowani decyzją Ducati. Szczególnie, że wielokrotnie byliśmy proszeni o zmiany w regulaminie, które pozwalały na lepsze zbalansowanie rywalizacji 1200 ccm twinów i 1000 ccm maszyn z silnikami czterocylindrowymi. Trzeba przyznać, że gdyby nie fenomenalna jazda Bena Spieca w zeszłym roku Ducati 1198 z kierowcami Hagą i Fabrizio zdominowałoby rywalizację, dlatego też tym bardziej ciężko jest nam zrozumieć tę decyzję, którą oczywiście jednak respektujemy’.
 

W serii pozostaje pięć zespołów: Aprilia, BMW, Honda, Kawasaki, Suzuki i Yamaha i, jak mówi Paolo Flammini, 'jesteśmy zobligowani do utrzymywania jak najlepszej równowagi w zasadach, bez uprzywilejowywania żadnej marki’.

Co tak na prawdę się stało, że Ducati postanowiło pożegnać się z tak ważną dla swojej historii serią? Tego raczej się nie dowiemy zbyt szybko. Według spekulacji, jakie pojawiły się natychmiast po ogłoszeniu tej decyzji, Ducati nie zgadza się na dopuszczanie zbyt prototypowych motocykli i zmiany w regulaminie.
 

Więcej o motocyklach Ducati