Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Ducati Scrambler Desert Sled - definicja swobody Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Ducati Scrambler Desert Sled - definicja swobody test, opinie i oceny

Niektóre motocykle powodują stres: osiągi czy pozycja dobre na torze w codziennym użytkowaniu zmniejszają komfort jazdy. Inne są zbyt obszerne lub za ciężkie, żeby wykonywać powolne manewry, poruszać się w mieście czy na drodze dojazdowej do leśnej działki. Powyższe modele mimo, że przez wielu określane jako pojazdy dla twardzieli zamiast cieszyć właściciela są wymagające a co za tym idzie, pozbawione jakiegokolwiek luzu. Do redakcyjnego laboratorium trafił motocykl w którym swoboda i przyjemność z jazdy są na pierwszym miejscu. Oto Ducati Scrambler Desert Sled, jednoślad, który cieszy już od pierwszych metrów...

Koncepcja

Desert Sled przypomina pierwsze terenowe konstrukcje z początku lat 70-tych, w którym filozofia buowy z "nisko i długo" odeszła w kierunku "wysoko, z zawieszeniem o dużym skoku" i powiększonym prześwitem. Desert Sled bazuje na zwykłym Scramblerze, ale na potrzeby zwiększonej dzielności terenowej otrzymał:  zawieszenie o większym skoku, powiększony prześwit, 19-calowe koło przednie, opony z terenowym bieżnikiem, osłonę silnika, homologowaną osłonę przedniego reflektora czy dedykowany wzór lakierowania. Miłośników jazdy w terenie ucieszy off-roadowa kierownica i siedzenie, którego wyprofilowanie ułatwia jazdę "na stojąco". Oczywiście do motocykla przewidziano mnóstwo akcesoriów ale to temat na osobny materiał.

 

Technika

Scrambler Desert Sled napędzany jest wywodzącym się z Monstera dwucylindrowym L-twinem o pojemności 803 ccm. Jednostka napędowa nie grzeszy mocą maksymalną, ale dostępność i ilość momentu obrotowego (68 Nm przy 5750 obr./min.)w połączeniu z masą (207 kg na "mokro") pozwalają na sprawną dzielność drogową.

 

 

O ile hamulce pozostały takie, jak w całej serii Scrambler, o tyle zawieszenie jest zupełnie inne. Przednie to potężny, w pełni regulowany widelec upside-down o średnicy rury nośnej 46mm i skoku 200mm, z tyłu wydłużony o 25 mm (względem pozostałych modeli) wahacz, podparty na centralnym elemencie resorująco-tłumiącym (regulacja tłumienia dobicia i napięcia wstępnego) i skoku także 200mm.

 

 

Więcej o motocyklach Ducati Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Ducati Scrambler Desert Sled

22
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści