-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Ducati Diavel 1260S na 2019 – legendarny power cruiser w nowej odsłonie [TEST] Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Ducati Diavel 1260S na 2019 – legendarny power cruiser w nowej odsłonie [TEST] test, opinie i oceny

Rok 2011 przeszedł do historii motocyklizmu. Do sprzedaży trafił motocykl na pograniczu streetfightera, power-cruisera połączonych z osiągami sporta. Diavel, bo o nim mowa był czymś absolutnie nowatorskim a perfekcyjna, agresywna stylistyka oraz doskonałe osiągi szybko zjednały mu, mimo ceny, rzeszę fanów.

Zmiany

Osiem lat później nastąpiła zmiana modelu. „Na salony” wjechał Diavel 1260. Wprawdzie stylistycznie obydwa modele są bardzo podobne, ale zmiany, choć dyskretne - są dość duże. Proporcje stylistyczne przeniosły wizualny ciężar motocykla do przodu, przy nieznacznym zmniejszeniu „ogona” jednośladu. W praktyce, Ducat wydaje się „bardziej przypakowany” i znacznie bardziej agresywny. Zrezygnowano z łatwo składanych podnóżków pasażera na rzecz mocowanych tradycyjnie. Po obu stronach zbiornika zamontowano wloty powietrza ze szczotkowanego aluminium. Zmniejszono szerokość siedzenia na styku z bakiem. Ponadto Diavel otrzymał nowocześniejszy i mocniejszy silnik.

 

Kręte drogi i starty oraz hamowania na światłach: ciężko znaleźć godnego rywala...

 

Najważniejsze jednak, że nadal toczy się na pięknej, tylnej feldze z oponą w rozmiarze 240 a także, że wygląda bardzo podobnie do poprzednika.

Sprzęt, który otrzymaliśmy do testów różni się od wersji podstawowej zawieszeniem (w „S” posiadamy Ohlinsa z pełną regulacją z przodu i z tyłu), -quick i -down shifterem, oraz DMS w standardzie, czyli Ducati Media System. Ilość elektroniki, która została dostarczona w standardzie może imponować nie ona jednak odgrywa najważniejszą rolę.

 

Zaimponowałeś mi, Diavel...

 

Rzeczy, które imponują w Diavelu poza designem są trzy: silnik, hamulce oraz prowadzenie.

Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu generuje 159 KM. W połączeniu z masą 217 kg na sucho jest odpowiedzialny za atomowe starty ze świateł. Hamulce zostały dostarczone przez Brembo. Dwie tarcze o średnicy 320 mm współpracujące z zaciskami Monobloc M50 są klasą samą dla siebie. Siła hamowania i dozowalność nie dostępna nawet w większości motocykli sportowych. W efekcie Diavel katapultuje wskazania licznika w dowolną stronę w ułamku sekundy, w czym dodatkowo pomaga wspomniany quickshifter. Pozytywna wścieklizna…

 

Na komponentach i jakości wykonania zdecydowanie nie żałowano...

 

Geometria motocykla oraz zawieszenie Ohlinsa są odpowiedzialne za doskonałe prowadzenie. Szybkie przełożenie z zakrętu w zakręt oraz stabilność przy jeździe na wprost jak i w winklach absolutnie genialna. Do tego wszystkiego niewielki promień skrętu oraz szerokość motocykla sprawiają, że motocykl jest zaskakująco skuteczny w mieście.

 

 

Więcej o motocyklach Ducati Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Ducati Diavel 1260S 2019

40
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści