Czy to Honda RVF 1000 V4? Producent ujawnia szkice patentowe - Motogen.pl

Oczekiwana od lat Honda RVF 1000 może stać się faktem. Producent złożył w amerykańskim urzędzie patentowym z silnikiem V4 o pojemności 1000 cm3 – wiele wskazuje na to, że plany Hondy dotyczące superbike’a z silnikiem V4 nadal są aktualne. RVF 1000 mógłby wypełnić lukę między CBR1000RR i RC213V-S.

Informacji jak dotąd nie ma zbyt wiele. Jedyne co mamy, co szkice patentowe i kilka pogłosek, które jednak zaskakująco do siebie pasują. Niemal na pewno Honda pracuje nad nowym silnikiem – będzie to V4 o pojemności 1000 cm3. Potwierdzają to szkice patentowe złożone w amerykańskim urzędzie.

 

 

Dokumenty nie dotyczą wprawdzie silnika, ale specjalnej osłony termicznej, której zadaniem jest ochrona pośladków kierowcy przed temperaturą generowaną przez tylne cylindry silnika widlastego. Na podstawie szkiców z całą pewnością można jednak stwierdzić, że mamy do czynienia z nowym motocyklem, zapewne klasy superbike.

 

Konstrukcja taka, z litrową v-czwórką, mogłaby nawiązać równorzędną walkę z takimi tuzami jak Ducati Panigale V4 czy Aprilia RSV4. Nie wiadomo jednak, czy Honda zdecyduje się nadać motocyklowi całkiem nową nazwę (na przykład RVF 1000, w nawiązaniu do legendarnej RVF750), czy przyporządkuje tę konstrukcję typoszeregowi CBR.

 

 

Ponad dwa lata temu dobrze poinformowany japoński magazyn Young Machine pokazał już wizualizację motocykla, opisanego właśnie jako RVF 1000. Już wówczas mówiło się o nowym superbike’u, który miałby zastąpić potwornie drogi model RC213V-S. Nowe szkice patentowe wydają się potwierdzać tamte informacje.

 

Kiedy zobaczymy nowy motocykl spod znaku skrzydła? Nie wiadomo, spodziewamy się, że nie wcześniej niż w 2020 roku.

 

 

Więcej o motocyklach Honda