Chiński konkurent dla BMW? - Motogen.pl

Jak będzie wyglądać? Reflektory i syreny policyjne zdradzają, że pierwsze sztuki najprawdopodobniej trafią do służb publicznych (co w Chinach jest częstą praktyką). Największy jednoślad produkowany w „kraju środka” będzie napędzany trzycylindrową jednostką wywodzącą się z Benelli 1130ccm, ale całkowicie przeprojektowaną na potrzeby tego turystycznego pojazdu.

Co łatwo wywnioskować z opublikowanych szkiców, zostanie wyposażony w jednostronny wahacz, napęd będzie się odbywał za pomocą wału kardana; a w przednim zawieszeniu zastosowanie znajdzie widelec upside-down oraz radialne zaciski hamulcowe. Prognozujemy, że technologia i wyposażenie nie będzie znacząco odbiegać od europejskich i japońskich rywali.

Trudno określić materiał, z którego wykonano ramę – przypomina konstrukcje aluminiowe, ale równie dobrze może być stalową kratownicą, z plastikowymi maskownicami. Bryła motocykla jednoznacznie kojarzy się z turystycznymi pojazdami BMW, niektórzy znajdą także podobieństwo do modeli Triumpha.

Czy prezentowany pojazd odniesie sukces rynkowy? Kluczowym pytaniem jest cena oraz jakość wykonania. Najprawdopodobniej w Chinach sprzedaż może być na całkiem wysokim poziomie, zarówno wśród klienteli cywilnej, jak i służb mundurowych.

Więcej o motocyklach Benelli