Brudeli 625L = 2+1? - Motogen.pl
Od czasu debiutu Piaggio MP3 coraz więcej zakręconych umysłów próbuje stworzyć własną wizje trójkołowca. Przed Wami Brudeli 625L, czyli…. no właśnie, co to jest?
Twórca tego nietypowego pojazdu, Geir Brudeli zajmował się kiedyś projektowaniem automatycznych skrzyń biegów dla małych samochodów. W 2001 roku założył własną firmę i rozpoczął prace nad pojazdem łączącym cechy motocykla i auta. Owocem tego jest przedstawiany dziwoląg.

Generalnie całość bazuje na motocyklu KTM 625 SMC. Jeżeli pominiemy pojedyncze tylne koło, to można by było uznać 625L za mocno podrasowanego quada. Pozostaje tylko jedno "ale" – żaden quad nie pochyla się w zakręcie o 45 stopni. Tak a’propos, Piaggio MP3 składa się w zakręt z pochyleniem maksymalnym 40 stopni, konstrukcja Brudeliego pozwala na zejście o 5 stopni niżej i jedynie tyle dlatego, że szosowe opony nie pozwalały na więcej! Zalet dodatkowego – trzeciego koła chyba nawet nie trzeba przybliżać, wystarczy wspomnieć o bardzo dobrej stabilności i zwiększonych możliwościach hamowania.

Pojazd projektowano tak, aby prowadzenie go było lekkie, łatwe i przyjemne, stąd m.in. zastosowanie specjalnych podestów na stopy o konstrukcji pozwalającej zachować je cały czas w poziomie, nawet podczas maksymalnego pochylenia. Brudeli Tech – bo tak nazywa się norweska firma, której założycielem jest Geir – stara się teraz o uzyskanie homologacji, dzięki której 625`ką będzie można śmiało pocinać po drogach publicznych.

Produkcja ruszy w 2007 roku, motocyklo-quad będzie dostępny jedynie na zamówienie, a cena będzie wynosić… to zawsze jest ten najgorszy moment: 20.000 euro.