Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Benelli 302R – sportowiec dla początkujących Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Benelli 302R – sportowiec dla początkujących test, opinie i oceny

Benelli 302R to tegoroczna nowość na polskim rynku. Usportowiona wersja modelu BN302 teoretycznie powinna zapewniać lepszą ochronę aerodynamiczną i bardziej sportowe doznania. Czy praktyka to potwierdzi?

Kolorystyka testowanego pojazdu nawiązuje trochę do historycznych barw producenta – podobnie były malowane np. Tornado 1130 sprzed kilku lat. Design z ostrą kreską przechodzącą w płynne linie jest przyjemny dla oka a motocykl można uznać za ładny – wygląda lekko, zwinnie a przyglądając mu się z bliska można zauważyć, że jakość wykonania, spasowań czy zastosowanych tworzyw jest jak na ten segment wysoka.

 

Wzór lakierowania podobny do Benelli Tornado 1130...

 

Osoba o wzroście 190 cm znajdzie dla siebie naprawdę dużo miejsca. Mimo niewielkiej szerokości dzielność w korkach mogła by być jeszcze lepsza przy nieznacznie węższej kierownicy. Siedzenie można uznać za wygodne a ergonomię - przemyślaną. Przed oczami kierowca znajdzie czytelny i bogaty zestaw wskaźników z elektronicznym prędkościomierzem i analogowym wskaźnikiem prędkości obrotowej. Całość sprawia przyjemne wrażenie. Do jazdy sportowej widziałbym nieco wyżej podnóżki – na torze niemiłosiernie drą o nawierzchnię. W jeździe codziennej zapewniają komfort i umiarkowany kąt ugięcia nóg.

Dużym atutem jest kształt zbiornika ułatwiający schowanie się za owiewką oraz zajęcie sportowej pozycji w złożeniu.

Pasażer ma uczciwe warunki podróży. Miejsce oraz komfort porównywalny z konkurencją a do tego solidne uchwyty rąk. Szkoda, że producent nie przewidział nawet niewielkiego schowka.

 

Hamulce - wolimy te z Benelli Leoncino...

 

Na początek zła wiadomość. Benelli mimo lekkiego wyglądu nie jest pojazdem filigranowym. Waży blisko 190 kg, czyli ok 15-20kg więcej od konkurencji. To suche dane techniczne. W praktyce przekłada się to na dużą stabilność podczas szybkiej jazdy. Jest zaskakująco zwrotny, chętnie zmienia kierunki i ma mały promień zawracania.

 

 

Więcej o motocyklach Benelli Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Benelli 302R - sportowiec dla początkujących

26
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści