BMW prezentuje C Evolution - Motogen.pl

Skuter ma być ekologiczną alternatywą dla modeli C 600 Sport i C 650 GT. Przedstawiona w Niemczech wersja to produkt finalny. Czego możemy się spodziewać po C Evolution? BMW zapewnia, że da on taką samą przyjemność z jazdy jak jego benzynowi bracia, ale jednocześnie będzie oczywiście przyjazny dla środowiska.

Moc znamionowa silnika wynosi 15 koni mechanicznych, a moc maksymalna to 47 koni. To pozwala na rozpędzenie skutera BMW do 120 km/h i jest to prędkość ograniczona elektronicznie. Według producenta przyspieszenie jest lepsze niż w przypadku niektórych modeli benzynowych o pojemnościach 600 ccm. C Evolution rozpędza się do setki w 6.2 sekundy, a do 50 km/h w 2.7 sekundy. Za zasilanie jest odpowiedzialny chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy o mocy 8 kWh.

Zasięg pojazdu szacowany jest na 100 kilometrów. Czas ładowania dla napięcia 220V wynosi cztery (12A) lub trzy godziny (16A). Oprócz tego zastosowano system odzyskiwania energii w momencie gdy przymkniemy manetkę lub hamujemy. Do dyspozycji są cztery tryby jazdy – Road, Eco Pro, Sail i Dynamic. Tryb Sail pozwala właśnie na odzyskiwanie energii po zamknięciu przepustnicy i skuter nie wytraca przy tym prędkości. O bezpieczeństwo kierwocy zadba system ABS oraz Torque Control Assist (TCA), który działa podobnie do Automatic Stability Control znanego z motocykli BMW. System TCA zapobiega uślizgowi tylnego koła podczas gwałtownego przyspieszania.

Do przekazywania informacji kierowcy służy duży, kolorowy wyświetlacz TFT. Oprócz prędkości pokazuje on średnie zużycie energii w kilowatogodzinach na 100 kilometrów, całkowite zużycie energii, stopień naładowania baterii w kilowatogodzinach. a także pozostały zasięg baterii. Na wyświetlaczu będzie można również zobaczyć stopień odzyskiwania energii.

Więcej o motocyklach BMW Autor: Wojciech Grzesiak