BMW S1000RR w wojennych barwach - Motogen.pl

 BMW Motorrad opublikowało pierwsze oficjalne zdjęcia swojego niesamowitego motocykla, S1000RR, w wyścigowych barwach, będącego jednym z głównych punktów zainteresowania w tym roku mistrzostwa świata SBK.

Po latach nieobecności niemiecki producent pojawi się w tym sezonie w serii Superbike World Championship, gdzie będą konkurować z Yamahą, Kawasaki, Suzuki, Honda, dzierżącym królewską koronę Ducati i Aprilia, która po siedmioletniej przerwie powraca również do WSBK.

Ta wielka przygoda zaczęła nie tak dawno temu, ale teraz mamy zamiar wziąć udział w naszym pierwszym wyścigu World Superbike Championship i jest to ekscytujący moment dla nas wszystkich – zadeklarowanych Berthold Hauser, dyrektor BMW Motorrad Motorsport. – Pokładam wielkie nadzieje w naszych zawodnikach, którymi są Troy Corser i Ruben Xaus, oraz całym zespole, który ma entuzjastyczne podejście do całości projektu. Troy jest jednym z najbardziej doświadczony kierowców w WSBK i wnosi wiele wiedzy i informacji do zespołu. Ruben, chociaż nie jest tak doświadczony jak Troy, ma wiele entuzjazmu dla tego projektu i czuję, że on i Troy stanowią idealne połączenie. Jestem bardzo zadowolony z postępów które poczyniliśmy w ciągu ostatnich kilku miesięcy, a teraz , podobnie jak cały zespół, niecierpliwie czekam na pierwsze efekty naszej pracy i wszelkie wyzwania, które niosą ze sobą wyścigi.
 
BMW Motorrad Motorsport wiele lat temu podjęło projekt przygotowania motocykla, który miał konkurować w klasie Superbike. Powstało kilka sztuk jednośladu, napędzanego silnikiem najbardziej charakterystycznym dla BMW, czyli dwucylindrowcem w układzie boxer. Ciekawostką było to, że jednostka chłodzona była cieczą, osiągała moc prawie 150KM i dysponowała imponującym momentem obrotowym. Pojawiły się jednak problemy związane z trakcją i pokonywaniem zakrętów – cylindry wystające na boki znacznie poszerzały motocykl i nie pozwalały na pełne złożenie motocykla w zakręcie. Boxery szorowały magnezowymi osłonami zaworowymi po asfalcie, mimo że inżynierowie dołożyli wszelkich starań, aby te elementy umieszczone były jak najwyżej. Spowodowało to jednak znaczne przesunięcie do góry środka ciężkości motocykla, który nie był w stanie wykorzystać potencjału opon i zawieszeń. Pojazd ten nigdy nie wyszedł poza fazę testów, a obecnie można go podziwiać w budynku BMW Mobile Tradition, gdzie bawarski producent gromadzi wszystkie znaczące produkcje i projekty. Niestety, podczas mojej wizyty w budynku Mobile Tradition, nie udało mi się zrobić ani jednego zdjęcia ze względu na zamknięty charakter obiektu.
Patrząc z perspektywy czasu, poligonem doświadczalnym dla wdrożenia do produkcji S1000RR były nowe modele z serii K, gdzie montowano czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 1200 ccm. Jaki będzie pierwszy sezon w WSBK dla Bawarczyków? Ciężko jest powiedzieć. Na 100% będzie to czas nauki i rozwoju, gdzie nieoceniona będzie wiedza i doświadczenie zawodników oraz przygotowanie ekipy techników i mechaników. Już 1 marca startuje pierwsza runda World Superbike, która odbędzie się w królestwie kangurów, Australii, na malowniczej Phillip Island.