Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Felietony BMW S1000RR - droga do ery absolutnej dominacji Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Felietony

BMW S1000RR - droga do ery absolutnej dominacji

Prezentacja nowego bawarskiego Superbike - BMW S1000RR - wywołała panikę wśród japońskich producentów, którzy rządzili i dzielili do tej pory w tym segmencie. Życie pokazało, że ich obawy nie były płonne. BMW S1000RR, król Mountain Course, najszybszy motocykl startujący kiedykolwiek na Wyspie Man.

Dopełnieniem sukcesów na Wyspie były dwa zwycięstwa na Southern 100 w najwyższych klasach, które osiągnął Michael Dunlop, oczywiście na BMW S1000RR.

 

Kolejnym przystankiem na drodze do absolutnej dominacji S1000RR był najszybszy uliczny wyścig na świecie - Ulster Grand Prix. Atmosferę na UGP 2016 jeszcze bardziej zagęściła mistrzowska rywalizacja Hutchiego z Dunlopem, w rezultacie której Hutchy zaliczył hat-tricka, śrubując nowy rekord świata średniej prędkości do 215,795 km/h na torze Dundrod. Michael Dunlop tylko raz odebrał zwycięstwo Hutchiemu podczas UGP, w którym zajmował kolejno drugie oraz dwa trzecie miejsca.

 

 

Rewelacyjnym podsumowaniem dominacji BMW S1000RR w 2016 roku było MacauGP, w którym zawodnicy BMW zaliczyli kompletne podium. Najwyższy stopnień podium zdobył obrońca tytułu Peter Hickman, drugi był Michael Rutter a trzeci Martin Jessopp.

 

 

Sezon 2017 tylko potwierdził wejście BMW S1000RR w erę dominacji w wyścigach drogowych od Triangle (NW200) w Irlandii Północnej, aż po Imatrę (Runda IRRC) w Finlandii. Przy tej okazji warto wspomnieć o IRRC (Międzynarodowych Mistrzostwach Wyścigów Drogowych) rozgrywanych w Europie, gdzie S1000RR jest numerem jeden od wielu sezonów.

 

North West 200 w 2017 roku to trzy zwycięstwa Alastaira Seeley dwa razy w klasie Superstock i jedno w klasie Superbike, z czego w drugim wyścigu Superstock BMW S1000RR zajęło pierwsze pięć miejsc.

 

 

W trakcie TT 2017 na Wyspie Man Ian Hutchinson wygrał wyścig Superbike TT, Peter Hickman był drugi. Dla Hutchiego była to pierwsza wygrana od 2010 roku w tej klasie. Wyścig Superstock TT to już całe podium dla BMW druga wygrana dla Iana Hutchinsona, Peter Hickman był drugi, a na trzecim stopniu podium stanął „Człowiek z Wyspy Man”, który podpisał już kontrakt z ekipą Tyco BMW na 2018 rok. W stawce TT, można było się doliczyć jak dotąd rekordowej liczby 27 sztuk modelu S1000RR.  W przerwach miedzy wyścigami Peter Hickman miał okazję zaprezentować nowe BMW HP4 Race na Mountain Course, można było to odebrać jako subtelną zapowiedź wejścia HP4 do stawki wyścigów drogowych w nadchodzącym sezonie 2018.

 

 

W czasie absencji Hutchiego na UGP 2017 po wypadku w Senior TT, Peter Hickman zdobył jeszcze dla BMW trofeum w klasie Superstock, to kolejny raz, w którym możemy z pełną stanowczością uznać BMW S1000RR za motocykl kompletny i wcale nie trzeba w nim poprawiać zbyt wiele po fabryce, aby dominować i zwyciężać. Stworzone do wygrywania BMW S1000RR udowodniło swoim twórcom, że warto było wejść w ten projekt. Zawodnikom dało możliwości na zdobywanie trofeów, a kibicom dało niezapomniane emocje. Konkurencji zaś zagrało na nosie, wprowadzając świeżość, która zmotywowała ją do progresu, a szczęśliwym nabywcom dało poczucie dumy i radości z jazdy na tym już kultowym motocyklu.

 

Więcej o motocyklach BMW

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści