Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze BMW R1200RT - testowe wrażenia z jazdy bawarskim turystykiem Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

BMW R1200RT - testowe wrażenia z jazdy bawarskim turystykiem test, opinie i oceny

Do naszej redakcji na krótką chwilę trafił niesamowity motocykl turystyczny BMW R1200RT. Co w nim jest takiego niesamowitego – o tym dowiecie się z poniższego artykułu.

R1200RT 2018 to konstrukcja w wersji znanej motocyklistom już od 2014 roku, to niezawodny, wygodny, precyzyjny, świetny turystyk, który mam wrażenie, że jest trochę przez odbiorców niedoceniany. R1200RT jest najmniejszy spośród dużych turystyków BMW i trochę przyćmiewają go sześciocylindrówki z rodziny K. R1200RT udowadnia, że do wygodnej podróży z całkiem sporą prędkością przelotową wystarczą dwa cylindry, a i 125 KM jest aż nadto…

 

 

R1200RT oparty jest na silniku, który debiutował jednocześnie we flagowym modelu BMW – GS-ie 1200, czyli na bokserze o pojemności 1170 ccm, chłodzonym i powietrzem i wodą. 125 KM mocy i 125 Nm momentu obrotowego pozwalają na bardzo przyzwoite osiągi tego nielekkiego przecież sprzętu (276 kg gotowy do jazdy) i rozpędzenie się do prędkości przekraczającej 200 km/h.

 

Jak się nim jeździ? Motocykl prowadzi się niezwykle łatwo, zarówno w trasie, z dużą prędkością, jak i po krętych drogach, przerzucając go co chwila z zakrętu w zakręt. Wygoda za kierownicą jest wręcz wzorcowa. Masywne, wygodne manetki (grzane), komfortowa, specjalnie wyprofilowana tak, by podpierać lędźwia kierowcy kanapa (również grzana) oraz szeroka przestrzeń siedziska dla pasażera (a jakże, podgrzewana), w idealnym miejscu umieszczone podnóżki – to wszystko sprawia, że podróżując RT-kiem zatrzymywać się będziesz tylko by tankować paliwo. Regulowana elektrycznie szyba i rozbudowana owiewka chronią kierowcę i pasażera przed wpływem czynników atmosferycznych.

 

Tempomat, ESA (elektroniczne sterowanie ustawieniem zawieszeń), komputer pokładowy z możliwością ingerencji w jego interfejs, bezobsługowy napęd wałem, system bezkluczykowy, pojemne kufry boczne – to kolejne atuty tego świetnego turystyka.

 

Uprzyjemnienie jazdy powierzono zestawowi audio, czyli wbudowanemu radiu wraz z głośnikami. Głośników możesz użyć do rozkręcenia imprezki na biwaku, a w trasie słuchać muzyki przez system komunikacji BMW Motorrad zamontowany w twoim kasku, połączonym, zarówno z motocyklem jak i twoim telefonem, bezprzewodowo za pośrednictwem technologii bluetooth. Zatem jeżeli wyposażysz swoją pasażerkę w kask z podobnym systemem – będziesz mógł rozmawiać w trasie zarówno z pasażerką, jak i rozmówcami za pośrednictwem telefonu, słuchać radia, muzyki z twojego telefonu, albo innego urządzenia podpiętego bezpośrednio do motocykla (AUX) a także słuchać komend głosowych wydawanych przez nawigację BMW Motorrad Navigator – jeżeli oczywiście zdecydujesz się wyposażyć w nią swój motocykl, bo miejsce na nią fabrycznie już jest…

 

Na uwagę zasługują też hamulce. Są niezwykle precyzyjne i bardzo skuteczne. Wyposażone w ABS, dają bardzo duże poczucie bezpieczeństwa. Podczas jazdy autostradą miałem sytuację, kiedy samochód po prostu wyskoczył mi pod koła z prawego na lewy pas. Reakcja układu była na tyle pewna, że nawet nie zdążyłem się zestresować, a już było po wszystkim. Zdecydowanie, Niemcy potrafią zrobić dobre heble.

 

A teraz czas, by odpowiedzieć na pytanie – co jest takiego niesamowitego w tym motocyklu? Otóż nie chodzi ani o jakąś pojedynczą technologię, ani o specyficzny gadżet, czy cechę tego sprzętu – BMW R1200RT  jest po prostu do bólu dobrym, pozbawionym wad, wygodnym turystykiem. Przyznam się, że jestem malkontentem i często zdarza mi się narzekać na motocykle – w tym nie znalazłem absolutnie niczego, do czego mógłbym się przyczepić – obsługi kierunków już się nauczyłem i nie zaczepiam palcem o pierścień sterujący komputerem (o czym mówię w relacji live). Jedynie wymieniłbym szybę na wyższą, bo oryginalna jest po prostu dla mnie zbyt krótka.

 

Chodzą słuchy, że w 2019 roku pojawi się nowy model RT – zastanawiam się co niemieccy inżynierowie wymyślili, żeby ten świetny motocykl był jeszcze lepszy… Już nie mogę doczekać się jazdy nową wersją RT-ka.

 

Silnik  
Typ Chłodzony cieczą/powietrzem, dwucylindrowy, czterosuwowy silnik typu bokser, dwa wałki rozrządu w głowicy, jeden wałek wyrównoważający
Średnica cylindra/skok tłoka 101 mm x 73 mm
Pojemność 1170 cm3
Moc znamionowa 92 kW (125 KM) przy 7,750 obr/min.
Maks. moment obrotowy 125 Nm przy 6,500 obr/min.
Stopień sprężania 12,5 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk do rury ssącej
Kontrola emisji spalin katalizator trójdrożny z obiegiem zamkniętym, norma emisji spalin Euro 4
Osiągi/Zużycie paliwa  
Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 4,96 l
Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super, minimalna liczba oktanowa 95 (LO)
Instalacja elektryczna  
Alternator Alternator trójfazowy 540 W (moc znamionowa)
Akumulator Typ 12 V/16 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie napędu  
Sprzęgło Hydrauliczne sprzęgło w kąpieli olejowej
Skrzynia biegów Sześciobiegowa z uzębieniem śrubowym
Napęd Wał Kardana
Zawieszenie/Hamulce  
Rama Dwuczęściowa konstrukcja ramy, złożona z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik nośny
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła BMW Motorrad Telelever, średnica rury nośnej 37 mm, centralna kolumna resorująca
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Jednoramienny wahacz z odlewu aluminiowego BMW Motorrad Paralever, kolumna resorująca WAD (WAD (tłumienie związane z podróżą), płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia pokrętłem
Skok zawieszenia przód/tył 120 mm / 136 mm
Rozstaw kół 1485 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 116 mm
Kąt nachylenia główki ramy 63,6°
Koła Odlew aluminiowy
Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17″
Rozmiar obręczy, tył 5,50 x 17″
Opony, przód 120/70 ZR 17
Opony, tył 180/55 ZR 17
Hamulce, przód Dwutarczowe, tarcze pływające, średnica 320 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe
Hamulce, tył Jednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający
ABS BMW Motorrad Integral ABS (półzintegrowany)
Wymiary/masy  
Długość 2222 mm
Szerokość (z lusterkami) 982,8 mm (z kuframi: 984.5 mm)
Wysokość (bez lusterek) 1415,6 mm
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 805 / 825 mm (siedzenie wysokie*: 830 / 850 mm; siedzenie niskie*: 760 / 780 mm) *WD
Długość łuku krokowego na pusto 810 / 1850 mm (siedzenie wysokie*: 1875 / 1915 mm; siedzenie niskie*: 1740 / 1780 mm) *WD
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 276 kg
Dopuszczalna masa całkowita 495 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 219 kg
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 25 l
Rezerwa paliwa Około 4 l

 

Więcej o motocyklach BMW

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści