BMW R nineT na 90 lat BMW Motorrad - Motogen.pl

Nieskazitelna forma i moc – to główne cechy nowego motocykla. Charakter tej maszyny podkreśla fakt, że będzie ona składana ręcznie. Motocykl ma trafić do salonów w marcu przyszłego roku.

BMW nineT będzie napędzane klasycznym silnikiem bokser o pojemności 1170 ccm. Motor będzie dysponował mocą 110 koni mechanicznych przy 7750 RPM i 119 Nm momentu obrotowego przy 6000 RPM. Czysta linia motocykla jest nie tylko ukłonem BMW w stronę purystów, ale również w stronę osób, które będą chciały zmodyfikować swój motocykl. Będzie to możliwe między innymi dzięki oryginalnym akcesoriom BMW Motorrad.

Dowodem tego jest wahacz skonstruowany tak, że standardową felgę o szerokości 5,5 cala można zastąpić felgą o szerokości 6 cali. Motocyklem mogą podróżować dwie osoby, a kiedy chcemy samemu wybrać się na przejażdżkę, to część kanapy dla pasażera będzie można zakryć aluminiową osłoną, która sprawia, że motocykl wygląda jak cafe racer. Oprócz tego przewidziano także możliwość montażu między innymi tytanowego tłumika Akrapovic.

Za bezpieczeństwo będzie odpowiedzialny system ABS. Hamulce z przodu to pływające tarcze o średnicy 320 milimetrów z czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu jest jedna tarcza o średnicy 265 milimetrów z dwutłoczkowym zaciskiem. Zbiornik paliwa ma pojemność 18 litrów i został wykonany z aluminium. Z przodu znajduje się widelec typu upside-down zapożyczony z BMW S 1000 RR, a jego skok wynosi 120 milimetrów. Waga motocykla gotowego do jazdy to 222 kilogramy.

BMW przygotowało gamę akcesoriów zarówno dla motocykla jak i jego właściciela. Dodatkowo będzie można zakupić torby do przewożenia bagażu, siedzenie z logo R nineT, karbonowy błotnik przedni, karbonową osłonę silnika, wspomniany tytanowy wydech marki Akrapovic, podgrzewane manetki, a także mocowanie systemu BMW Navigator. Właściciel będzie mógł się zaopatrzyć w kask, skórzaną kurtkę i inne akcesoria stworzone z myślą o BMW R nineT.

Więcej o motocyklach BMW Autor: Wojciech Grzesiak