2014 BMW R 1200 GS Adventure - Motogen.pl

BMW Motorrad zaprezentowało w końcu finalną wersję motocykla. BMW R 1200 GS Adventure będzie napędzany silnikiem o pojemności 1170 ccm, który znajdziemy również w zwykłej wersji GS. Moc motocykla to 125 koni mechanicznych, czyli o 15 więcej niż w poprzednim modelu Adventure, a moment obrotowy wynosi 125 Nm. Silnik oczywiście będzie chłodzony cieczą. Moc i moment obrotowy będą przekazywane przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów z mokrym sprzęgłem. Bezobsługowy wał kardana został przeniesiony na lewą stronę motocykla. Zwiększono masę koła zamachowego do 950 gramów co ma ułatwić jazdę w terenie.

Zbiornik paliwa faktycznie powiększono o 10 litrów w stosunku do zwykłej wersji GS i będzie miał teraz 30 litrów. Do jego budowy użyto lekkiego aluminium. BMW R 1200 GS będzie oczywiście wyposażone w pomoce elektroniczne w postaci ABS, ASC (system kontroli stabilności) oraz kilka trybów jazdy. Podstawowe to „Rain” i „Road”, a dodatkowe to „Dynamic”, „Enduro” i „Enduro Pro”. Trzy ostatnie tryby są aktywowane poprzez wtyczkę do komputera pokładowego. Można manualnie ustawiać parametry ASC i ABS. Do tego znajdziemy półaktywne zawieszenie z systemem Dynamic ESA.

Wprowadzono również zmiany stylistyczne. Zwiększono skok amortyzatora o 20 mm, zwiększono prześwit i dodano możliwość regulacji geometrii mocowania wahacza. Oprócz tego zamontowano większą szybę z manualną regulacją, szerokie podnóżki, wzmocnione dźwignie zmiany biegów i tylnego hamulca z możliwością regulacji, osłony dłoni oraz „chlapacze”. Waga motocykla „na mokro” bez załadowanych kufrów to 260 kilogramów.

Cena motocykla w Niemczech ma wynosić 15 900 EUR (66 919 PLN według kursu z 7 października).

Więcej o motocyklach BMW Autor: Wojciech Grzesiak