Zmiany objęły przede wszystkim wygląd BMW F 800 R. W obecnej odsłonie zrezygnowano z asymetrycznego kształtu nadwozia. To na pewno jednych ucieszy, innych niekoniecznie, ale tak to już ze zmianami bywa.
Trudno jednak zarzucić wyglądowi nowego F 800 R brak dynamiki. Zmiany względem poprzednika, to poprawiona ergonomia: obniżone siedzenie, nowe podnóżki i kierownica. Poprawiono również osiągi. Moc maksymalna dwucylindrowego silnika wzrosła o 3 KM do 90 KM przy 8000 obr/min. Nie zabrakło też nowej elektroniki, która ma dbać o bezpieczeństwo. W modelu F 800 R 2015, niestety tylko w opcji, dostępny jest system ASC, czyli Automatic Stability Control.
Nieco zmodernizowano też zawieszenie przednie. Pracuje tam obecnie upside-down, zamiast klasycznego widelca. Motocykl otrzymał też radialnie montowane zaciski.
Silnik | 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową |
Pojemność | 798 cm3 |
Prędkość max | ponad 200 km/h |
Moc | 66 kW (90 KM) przy 8.000 obr/min (możliwa ograniczenie mocy do 35 kW (48 KM) przy 6.750 obr/min) |
Maks. moment | 86 Nm przy 5.800 obr/min (ograniczenie osiągów: 69 Nm przy 3.500 obr/min) |
Chłodzenie | Ciecz |
Rama | Rama mostkowa, odlew aluminiowy |
Zbiornik paliwa | 15 l |
Przednie zawieszenie | Widelec teleskopowy typu upside-down |
Tylne zawieszenie | Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, radialne zaciski czterotłoczkowe |
Przednia opona | 120/70 ZR 17 |
Tylna opona | 180/55 ZR 17 |
Przedni hamulec | Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stały zacisk czterotłoczkowy, ABS |
Tylny hamulec | Jedna tarcza z pływającym, jednotłoczkowym pływającym zaciskiem; średnica tarczy 265 mm, ABS |
Zostaw odpowiedź