BMW BMW F 800 R - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
W porównaniu do poprzedniego modelu nowe BMW F 800 R prezentuje się świeżo, ciekawie i zdecydowanie inaczej niż poprzednik.

Zmiany objęły przede wszystkim wygląd BMW F 800 R. W obecnej odsłonie zrezygnowano z asymetrycznego kształtu nadwozia. To na pewno jednych ucieszy, innych niekoniecznie, ale tak to już ze zmianami bywa.

 

Trudno jednak zarzucić wyglądowi nowego F 800 R brak dynamiki. Zmiany względem poprzednika, to poprawiona ergonomia: obniżone siedzenie, nowe podnóżki i kierownica. Poprawiono również osiągi. Moc maksymalna dwucylindrowego silnika wzrosła o 3 KM do 90 KM przy 8000 obr/min. Nie zabrakło też nowej elektroniki, która ma dbać o bezpieczeństwo. W modelu F 800 R 2015, niestety tylko w opcji, dostępny jest system ASC, czyli Automatic Stability Control.

 

Nieco zmodernizowano też zawieszenie przednie. Pracuje tam obecnie upside-down, zamiast klasycznego widelca. Motocykl otrzymał też radialnie montowane zaciski.  


Silnik2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową
Pojemność798 cm3
Prędkość maxponad 200 km/h
Moc66 kW (90 KM) przy 8.000 obr/min (możliwa ograniczenie mocy do 35 kW (48 KM) przy 6.750 obr/min)
Maks. moment86 Nm przy 5.800 obr/min (ograniczenie osiągów: 69 Nm przy 3.500 obr/min)
ChłodzenieCiecz
RamaRama mostkowa, odlew aluminiowy
Zbiornik paliwa15 l
Przednie zawieszenieWidelec teleskopowy typu upside-down
Tylne zawieszenieDwie pływające tarcze, średnica 320 mm, radialne zaciski czterotłoczkowe
Przednia opona120/70 ZR 17
Tylna opona180/55 ZR 17
Przedni hamulecDwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stały zacisk czterotłoczkowy, ABS
Tylny hamulecJedna tarcza z pływającym, jednotłoczkowym pływającym zaciskiem; średnica tarczy 265 mm, ABS

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany