Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Laboratorium

Aprilia RSV4 RR - skromna mistrzyni test, opinie i oceny

Bez wątpienia w ubiegłym sezonie Aprilia RSV4 RR była motocyklem, który najbardziej mnie zaskoczył.

Aprilia RSV4 RR - włoska powierzchowność

Aprilia zbierała całkiem niezłe opinie i można było się spodziewać, że RSV4 RR będzie dobra. Dane techniczne nie pozostawiały złudzeń, w dodatku cykl World Superbike udowodnił, że jest to maszyna, na której można wygrywać wyścigi. To piekielnie mocny i szybki sprzęt. Dlatego przed testami, miałem przekonanie, że może dobrze jeździć, ale będąc na bieżąco z innymi nowościami superbike, nie spodziewałem po niej aż tyle.

 

Powierzchowność Aprilii RSV4 RR jest typowo włoska. Forma ma pewną spójność i mam przeświadczenie, że ten design przypadnie do gustu. Mnie akurat jakoś czarne maty i karbony nie przekonują (zwłaszcza że to głównie imitujące je plastiki), ale przyjmuję: to może się podobać.

 

Aprilia RSV4 RR


Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym nie dostrzegł też kilku mankamentów. Kostki przełączników kierownicy mogłyby być bardziej finezyjne i prezentować nieco lepszą jakość. Nie są złe czy skandaliczne. Co to, to nie. Po prostu, fajniej byłoby, gdyby były nieco lepsze.


Wyświetlacz jest jakiś taki... monochromatyczny. To było dobre naście lat temu! Teraz w modzie są inne rozwiązania. Inżynierowie Aprilii? Widzieliście wyświetlacz w np. Diavelu? Heloo! Do Mediolanu nie macie jakoś bardzo daleko. Może warto podjechać na wycieczkę?


To samo tyczy się setów podnóżków. Co z nimi nie tak? Działają dobrze i fakt, mają mimośrodową możliwość regulacji dźwigni biegów i hamulca (duży plus), ale nie podoba mi się ich faktura i kształt. Czepiam się? Podnóżek jak podnóżek? Przesadzam? Przecież i tak na niego nie patrzę podczas jazdy? No może i tak. Ale niestety za chwilę będę tak nieprzyzwoicie piał z zachwytu nad Aprilią RSV4 RR, że przez chwilę muszę się do czego poprzy... czepiać.

 

Aprilia RSV4 RR zaprzecza, że powiedziano już wszystko w temacie kompresowania „litrów”. Nieco garbaty zbiornik i spore wcięcie siodła, owszem, zdradzają być może, że mamy do czynienia z czymś nieco większym od „sześćsetki”, ale zdecydowanie nie sprawia wrażenia, że siedzimy na litrze. Już pierwsze metry utwierdzają to wrażenie. Kompaktowa, zwarta, ale nie ciasna. Taka właśnie jest RSV.

 

Aprilia RSV4 RR


Masa także nie pozostawia zbyt wiele do życzenia. W pełni zatankowana i gotowa do jazdy RSV4 RR waży poniżej 200 kg. A sprawia wrażenie, że jest jeszcze lżejsza. Ale sprawdźmy ją w boju.

 

Zobacz dane techniczne Aprilii RSV4 RR w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Aprilia

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Redaktor naczelny
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Aprilia RSV4 RR w teście Motogen.pl

39
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści