Aprilia RSV4 Factory - zmodernizowana ikona superbike - Motogen.pl

Litrowe sporty produkowane w dwóch wersjach pojemnościowych to ostatnio popularny trend wśród firm motocyklowych. Warianty przewidziane na tor mają silniki o przepisowej dla superbike’ów pojemności 999 cm3, wersje drogowe są natomiast rozwiercane do ok. 1100 cm3, co pozwala na osiągnięcie większej mocy przy niższych obrotach.

Takim motocyklem jest także najnowsza Aprilia RSV4 Factory, w której słynną jednostkę V4 powiększono do 1078 cm3 pojemności skokowej. Uzyskano to dzięki zwiększeniu średnicy cylindrów z 78 do 81 mm, skok tłoka pozostał bez zmian – wynosi 52 mm. Silnik generuje 217 KM mocy, przy 13200 obr/min, a dzięki nowej jednostce sterującej podniesiono jego maksymalne obroty do 13600 obr/min.

Motocykl wyposażony jest w przedni widelec Ohlins NIX o skoku 125 mm i regulowany centralny amortyzator TTX, a także nowy amortyzator skrętu. Otrzymał również doskonałe hamulce Brembo Stylema z nowymi klockami, do których opcjonalnie można zamontować specjalne kanały chłodzące z karbonu. Dołożono także nowy, lżejszy tłumik Akrapovic.

RSV4 Factory ma teraz również poprawiony pakiet pokładowej elektroniki APRC czwartej generacji, stworzony w ścisłej współpracy z fabryczną ekipą WSBK. Składają się na niego m.in. 3-stopniowy system kontroli unoszenia przedniego koła, 8-stopniowa kontrola trakcji, 3-stopniowa kontrola startu, dwukierunkowy quickshifter, tempomat, 3-stopniowy ABS działający w zakrętach i współpracujący z systemem RLM zapobiegającym unoszeniu tyłu motocykla.

Zamiast zestawu zegarów mamy tu kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością połączenia ze smartfonem poprzez bluetooth. Można dzięki temu nie tylko słuchać muzyki i odbierać połączenia, ale też zdalnie dokonywać ustawień w motocyklu.

Aprilia RSV4 Factory z pełnym zbiornikiem paliwa waży 199 kg. Jej nadwozie posiada szeroki zakres regulacji pod własne potrzeby na ulicy i na torze. Można zmieniać m.in. punkt mocowania wahacza, a nawet ustawienie bloku silnika w ramie. Na życzenie można zamontować słynne winglety, czyli znane z MotoGP skrzydełka w przedniej części owiewki, poprawiające stabilność przy wysokich prędkościach.

Więcej o motocyklach Aprilia