Alpinestars SP-1 - „rękawice sportowe na lato” - Motogen.pl

Inne testy rękawic motocyklowych:

SHIMA ST-1 Knox Handroid Modeka Razor

FILM

Charakterystyka

Alpinestars SP-1 to efektownie wyglądające, długie rękawice motocyklowe, z założenia zapewniające komfort termiczny w najgorętsze dni. Wykonano je w całości ze skóry, w wielu miejscach (mankiet, palce, wnętrze dłoni, fragmenty palców) perforowanej. Producent nie zastosował paneli meshowych, powierzając wentylację, oprócz wspomnianej perforacji, dużemu wlotowi zasłoniętemu metalową siateczką (znaną z niektórych modeli kombinezonów, butów, kurtek czy plecaków), zalaną TPR (czyli termoplastycznym polimerem, znanym społeczeństwu szerzej pod nazwą „guma”). Rękawiczki posiadają szeroki mankiet zapinany rzepem, regulację utwierdzającą nadgarstek za pomocą elastycznego ściągacza oraz drugiego rzepa. O komfort i ergonomię dbają: fabryczny proces profilowania elementów przed szyciem oraz specjalne panele ze skóry o zwiększonej elastyczności. Wnętrze dłoni oraz palców uszyto z delikatniejszego materiału, pozwalającego na lepsze wyczucie manetek oraz przełączników motocykla. Produkt pozbawiony jest bajerów w postaci „wycieraczki wizjera” czy palca pokrytego materiałem umożliwiającym obsługę panelu dotykowego np. nawigacji. Przeznaczenie w pełni to usprawiedliwia.

 

ZOBACZ TEŻ: MATERIAŁY STOSOWANE W ODZIEŻY MOTOCYKLOWEJ

Bezpieczeństwo

Nie da się ukryć, że Alpinestars SP-1 to model nastawiony na bezpieczeństwo. W newralgicznych miejscach (nasada oraz bok dłoni i palce) zastosowano piankowe elementy rozpraszające energię uderzenia. Prawdopodobnie zostały wykonane z Poronu XRD, chociaż producent nie podaje tego w danych technicznych. Oprócz wymienionych paneli, Alpinestars zastosowało dwa ciekawe rozwiązania. Pierwszym jest specjalny mostek łączący dwa najmniejsze palce, mający zapobiegać ich złamaniom w czasie podwinięcia rękawicy w trakcie wypadku. Drugim jest zintegrowany ochraniacz kostek zewnętrznej części dłoni, wykonany z carbonu. Wzmacniane szwy, wewnętrzne usztywnienia i wzmocnienia z materiału Schoeller i Keprotec® oraz Kevlaru®, a także podwójne zapięcie nadgarstka są dopełnieniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa rękawic. 

Użytkowanie

Testowane rękawice są przeznaczone do użytkowania w ciepłe dni, dlatego poniżej 18°C nie zapewniają komfortu termicznego (umówmy się, że ta granica jest czysto teoretyczna i odczuwana indywidualnie). Z racji efektywnej wentylacji jazda w chłodniejsze dni powoduje zwiększone wychłodzenie, wynikające z cyrkulacji powietrza. Nie są także wodoodporne. Nawet kilka minut jazdy w deszczu powoduje, że szybko przesiąkają, na szczęście niemal tak samo szybko schną. W upalne dni sprawują się jednak rewelacyjnie. Dzięki perforacjom ręka oddycha efektywnie nawet w czasie postoju. Jadąc nie odczuwamy dyskomfortu spowodowanego wysoką temperaturą. Ich ergonomia jest perfekcyjna, należy jednak pamiętać, aby (brzmi absurdalnie, ale czasem się zdarza) przed zapięciem rzepa u nasady dłoni dobrze wsunąć rękę. Inaczej ucisk na zewnątrz ręki stanie się nie do zniesienia. Jak wcześniej wspomniałem, dobrze założone rękawice są bardzo wygodne, m. in. dzięki umieszczonej pomiędzy kostkami, a ochraniaczem dużej ilość miękkiego, przyjemnego w dotyku materiału. Pod względem wygody, możliwość zgięcia palców w każdą stronę oraz czucia przycisków jest rewelacyjna. Kolejnym plusem jest optymalna długość, sztywność oraz kształt mankietu pozwalającego na łatwe „objęcie” rękawa kurtki czy kombinezonu. Tutaj warto wspomnieć o tak błahej rzeczy jak prawidłowo dobrane umiejscowienie rzepa mankietu – zapinając go nie uświadczymy podwijającego się materiału czy konieczności naciągania zapięcia drugą ręką. Po prostu perfekcja w każdym calu. 

 

 

Rękawice znakomicie leżą na dłoni. Brak wodoodporności nakazuje nam odjąć zaledwie jeden punkt przy ocenie wygody, chociaż wynika to z ich przeznaczenia.

Naszym zdaniem

Testowany produkt kosztuje 549 zł. Jest dostępny w czterech wariantach kolorystycznych oraz sześciu wielkościach S-3XL. Ma jednak kilka wad wynikających przede wszystkim z wąskiego zastosowania: niewielka dzielność turystyczna, brak możliwości obsługi panela dotykowego, mała wodoodporność oraz niska izolacja termiczna. Możemy sobie tylko zadać pytanie, czy to naprawdę są wady?! SP-1 są takie z założenia i tyle. Czym  wyróżniają się na plus? Jakością materiałów i wykonania, rewelacyjną ergonomią, świetną wentylacją, a do tego wszystkiego można wnioskować o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Nie do pogardzenia jest także efektowny, sportowy wygląd. Według nas to jedne z najlepszych rękawic w tym przedziale cenowym, które sprawdzą się w czasie amatorskich wizyt na torze, czy letnich, dynamicznych, krótkich wypadów, szczególnie na motocyklach sportowych, bądź streetfighterach. Czy zatem cena odpowiada jakości i właściwościom użytkowym? Naszym zdaniem, szczególnie w odniesieniu do bezpieczeństwa, jakości wykonania, ergonomii i designu – zdecydowanie tak! 

WADY/ZALETY

WADY: ZALETY:
– ograniczone zastosowanie (niedostateczna ochrona przed deszczem oraz chłodem), wynikająca z przeznaczenia. – świetna wentylacja,
– perfekcyjna jakość wykonania,
– perfekcyjna ergonomia,
– efektowny design,
– duża ilość detali zwiększających bezpieczeństwo.

 

Rękawice Alpinestars SP-1 dostępne są w pasażu www.motocyklowy.pl

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany