Akumulatory Moretti - dobry wybór - Motogen.pl

Akumulator kwasowo-ołowiowy

Akumulatory kwasowo-ołowiowe są najtańsze i najpopularniejsze spośród wszystkich akumulatorów. Akumulator Moretti YTX7E-BS (jak i inne akumulatory kwasowo-ołowiowe) są akumulatorami tzw. suchoładowanymi. Taki rodzaj akumulatora, przed pierwszym naładowaniem, należy napełnić elektrolitem. Podczas użytkowania, gdy poziom elektrolitu spada należy uzupełnić go poprzez dolanie wody destylowanej przez korki znajdujące się na akumulatorze. Podczas ładowania starych akumulatorów konieczne było odkręcanie korków podczas ładowania po to aby nadmiar gazów mógł się ulotnić nie uszkadzając akumulatora.

Akumulator kwasowo-ołowiowy…

Akumulatory kwasowo-ołowiowe Moretti posiadają zawory które same wypuszczają nadmiar gazów. Akumulatory te nie posiadają szczególnych warunków ładowania- gdy nastąpi ich przeładowanie i w procesie gazowania część wody zamieni się w tlen i wodór można łatwo naprawić problem ponownie dolewając elektrolitu którym jest woda destylowana.

Akumulator w technologii AGM

AGM (Absorbent Glass Mat) to najbardziej zaawansowana technologia akumulatorów na rynku. Wysoka zdolność przyjmowania ładunku i nawet 4-krotnie większa liczba cykli ładowania/rozładowania w porównaniu z akumulatorami konwencjonalnymi sprawiają, że akumulatory AGM spełniają najwyższe wymagania użytkowników.

Akumulator wykonany w technologii AGM…

W technologii AGM cały elektrolit skupiony jest w separatorach wykonanych ze specjalnego włókna szklanego, umieszczonych pomiędzy ołowiowymi płytami akumulatora. Włókno charakteryzuje się wysoką porowatością i chłonnością znacznie przekraczającą objętość całego elektrolitu zawartego w akumulatorze. System uszczelnienia zawiera jednokierunkowy zawór ciśnieniowy VRLA (Valve Regulated Lead Acid). Otwiera się on w momencie nadmiernego wzrostu ciśnienia wewnętrznego (podczas np. przeładowania) i bezpiecznie odprowadza powstały gaz na zewnątrz zapobiegając rozsadzeniu obudowy.

Zastosowanie technologi AGM gwarantuje korzyści takie jak:

– wyższe napięcie na końcówkach biegunów i dłuższy czas pracy ( szczególnie przy rozładowaniu dużym prądem )

– bardzo dużą koncentrację energii

– akumulatory pozostają zawsze szczelne i suche

– nie wymagają więc uzupełniania odparowanej wody i tzw. konserwacji elektrolitu ( pomiarów i wyrównywania zarówno jego gęstości jak i poziomu )

– niska temperatura nie powoduje ryzyka uszkodzenia obudowy w skutek wzrostu objętości elektrolitu

– włókno szklane umieszczone między płytami akumulatora, zabezpiecza je przed wstrząsami i wibracjami, nawet przy pracy w ekstremalnych warunkach terenowych.

– akumulator może być montowany w dowolnej pozycji lepsze odprowadzanie ciepła powstałego podczas przepływu prądu

– wyższe prądy rozruchowe

Dzięki technologii AGM, akumulator ma bardzo niski opór wewnętrzny a tym samym skraca się czas reakcji pomiędzy masą czynną płyty a elektrolitem. Także w przypadku ładowania akumulatora w skrajnie niskiej temperaturze uzyskuje się znacznie lepsze parametry magazynowania energii.

Akumulator w technologii AGM z wyświetlaczem ciekłokrystalicznym

Bajer i wygoda: akumulator: AGM w wyświetlaczem…

Akumulator wykonany dokładnie w tej samej technologii co powyższy, wzbogacony dodatkowo o ciekłokrystaliczny wyświetlacz, któryinformuje nas o:

– Napięciu

– Poziome naładowania

– Ilości dni od pierwszego uruchomienia w pojeździe

– alarm ostrzegający nas o zbyt wysokim lub zbyt niskim napięciu

Z akumulatorów AGM korzystaliśmy przy okazji jednego z testów skuterów – który przebiegał częściowo w warunkach późnojesiennych. To zadziwiające, jak łatwo uruchomić pojazd, który stał przez kilkanaście dni pod chmurką w warunkach wczesnozimowych z temperaturami ujemnymi. Nauczeni doświadczeniem spodziewaliśmy się konieczności kilkukrotnego kopania w rozrusznik nożny, tymczasem skuter zapalił „z kluczyka” niemal od ręki.

 

A co z akumulatorami żelowymi?

W tym momencie w wielu głowach powstaje pytanie – a co z akumulatorami żelowymi? To również typ akumulatora kwasowo-ołowiowego, w którym elektrolitem jest zżelowany kwas siarkowy (elementem żelującym jest krzemionka). Akumulatory żelowe, w przeciwieństwie do tradycyjnych, kwasowo-ołowiowych mogą pracować w każdym położeniu, posiadają małą zdolność do samorozładowania a także . Mają także wady – do największych należą słaba zdolność do pracy w niskich temperaturach, a także w stosunku do akumulatorów AGM, mniejsza moc uzyskana podczas rozładowywania z dużymi prądami. Akumulatory AGM mają też mniejszą rezystancję wewnętrzną względem akumulatorów żelowych, co oznacza ich większą wydajność przy podobnych gabarytach.

Co wybrać?

Jakie zatem byśmy polecili akumulatory? Jeśli istotne są dla Was koszty, Wasz pojazd jest wyposażony w kick-starter i macie ochotę kopać w nieskończoność, to najlepszy możlwy ruch. Jeśli bardziej zależy Wam na sprawności Waszej baterii a eksploatujecie pojazd głównie przy temperaturach dodatnich – żelowy powinien spełnić Wasze oczekiwania.

Który wybrać: kwasowo-ołowiowy, AGM, czy AGM z wyświetlaczem?

Jeśli natomiast, macie sporo gotówki, potrzebujecie produktu z najwyższej półki, sprawnego w każdych warunkach, trwałego i wydajnego, a do tego nie macie ochoty sprawdzać przyrządami stanu Waszego akumulatora – polecamy AGM lub AGM z wyświetlaczem…

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą akumulatorów Moretti!